Porsche sprzedaje modele w skali 1:8. Kosztują tyle, co prawdziwe auto

Jeśli jesteście obrzydliwie bogaci i nadal nie znaleźliście gwiazdkowego prezentu, propozycja Porsche powinna przypaść wam do gustu. Dwa unikatowe modele w skali 1:8 zachwycają dopracowaniem detali. Wyglądają jak prawdziwe, ale niestety kosztują krocie. Za taką kwotę kupicie niezłe, używane auto.

911 RSR to jeden z modeli odwzorowanych w skali.911 RSR to jeden z modeli odwzorowanych w skali.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Aleksander Ruciński

Zbieranie modeli w skali to hobby, które jest bliskie niejednemu wielbicielowi motoryzacji. Na potrzeby osób o takich zainteresowaniach odpowiadają nie tylko producenci zabawek, ale i prawdziwych samochodów, którzy nierzadko oferują pomniejszone odpowiedniki sygnowane logo swojej marki.

Przykładem może być Porsche, które w oficjalnym sklepie internetowym sprzedaje 2 wyjątkowe pojazdy. Niestety, jak to w przypadku Porsche bywa, zdecydowanie nie jest tanio. Za 911 GT1 lub 911 RST w skali 1:8 trzeba wyłożyć 46 200 zł.

W cenie dostaniemy oczywiście certyfikat autentyczności Porsche, który choć trochę tłumaczy horrendalną cenę. Ciekawe czy jest na świecie choć jeden fan modeli, który skusi się na tę ofertę. To propozycja skierowana do największych zapaleńców, dysponujących niemal nieograniczonym budżetem. A czy warta tych pieniędzy? Trudno ocenić.

Porsche 911 RSR w skali 1:8
Porsche 911 RSR w skali 1:8 © mat. prasowe

Pewnym jest jednak, że za taką kwotę lepiej kupić prawdziwe auto, nawet marki Porsche. Jeśli dobrze poszukacie, może uda wam się znaleźć nieco zmęczonego Boxstera pierwszej generacji lub przyzwoite 944, które nie tylko da wiele frajdy z jazdy, ale i prawdopodobnie zyska na wartości w kolejnych latach.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej