Porsche Panamera 4 E-Hybrid (2016) - premiera

Niedługo po premierze nowej Panemery, Porsche przedstawia kolejną wersję tego modelu. Jest to hybryda z aktywnym napędem na cztery koła i mocą systemu sięgającą wartości 462 KM.

Obecnie gama wersji Porsche Panamery składa się z trzech modeli: Panamera 4S, 4S Diesel i Turbo. Do niej dołącza wersja hybrydowa, która ma pogodzić dwie przeciwne cechy - ekonomię eksploatacji i wysokie osiągi.Obecnie gama wersji Porsche Panamery składa się z trzech modeli: Panamera 4S, 4S Diesel i Turbo. Do niej dołącza wersja hybrydowa, która ma pogodzić dwie przeciwne cechy - ekonomię eksploatacji i wysokie osiągi.
Marcin Łobodziński
Nowy system hybrydowy to połączenie 2,9-litrowego silnika V6 biturbo generującego moc 330 KM i moment 450 Nm oraz jednostki napędzanej prądem. Za przeniesienie napędu na koła odpowiada automatyczna skrzynia biegów PDK z ośmioma przełożeniami. Silnik elektryczny osiąga moc 136 KM i 400 Nm momentu obrotowego. Obie jednostki są połączone sprzęgłem sterowanym elektromechanicznie za pomocą elektrycznego siłownika. W przeciwieństwie do poprzedniej, hybrydowej Panamery, w nowej nie trzeba wciskać pedału gazu na 80 proc. by uwolnić moc silnika elektrycznego. Teraz ma to działać bardziej płynnie, stopniowo, od najniższych obrotów i w większej harmonii.
Nowy system hybrydowy to połączenie 2,9-litrowego silnika V6 biturbo generującego moc 330 KM i moment 450 Nm oraz jednostki napędzanej prądem. Za przeniesienie napędu na koła odpowiada automatyczna skrzynia biegów PDK z ośmioma przełożeniami. Silnik elektryczny osiąga moc 136 KM i 400 Nm momentu obrotowego. Obie jednostki są połączone sprzęgłem sterowanym elektromechanicznie za pomocą elektrycznego siłownika. W przeciwieństwie do poprzedniej, hybrydowej Panamery, w nowej nie trzeba wciskać pedału gazu na 80 proc. by uwolnić moc silnika elektrycznego. Teraz ma to działać bardziej płynnie, stopniowo, od najniższych obrotów i w większej harmonii.
Energię elektryczną magazynuje chłodzony cieczą akumulator litowo-jonowy, umieszczony pod podłogą bagażnika. Jego pojemność w stosunku do poprzednika wzrosła z 9,4 do 14,1 kWh, ale masa pozostała bez zmian. Pełne ładowanie akumulatora z sieci 230 V trwa 5,8 godziny. Jeśli kierowca skorzysta z opcjonalnej, pokładowej ładowarki 7,2 kW i połączenia 230 V/32 A, czas ten skraca się do 3,6 godziny. Rozpoczęcie ładowania można również zaprogramować za pośrednictwem systemu multimedialnego Porsche Communication Management lub aplikacji Porsche Car Connect na smartfony i Apple Watch. Panamerę 4 E-Hybrid wyposażono standardowo w dodatkowy układ klimatyzacji i ogrzewania, który schłodzi lub ogrzeje wnętrze w czasie ładowania.
Energię elektryczną magazynuje chłodzony cieczą akumulator litowo-jonowy, umieszczony pod podłogą bagażnika. Jego pojemność w stosunku do poprzednika wzrosła z 9,4 do 14,1 kWh, ale masa pozostała bez zmian. Pełne ładowanie akumulatora z sieci 230 V trwa 5,8 godziny. Jeśli kierowca skorzysta z opcjonalnej, pokładowej ładowarki 7,2 kW i połączenia 230 V/32 A, czas ten skraca się do 3,6 godziny. Rozpoczęcie ładowania można również zaprogramować za pośrednictwem systemu multimedialnego Porsche Communication Management lub aplikacji Porsche Car Connect na smartfony i Apple Watch. Panamerę 4 E-Hybrid wyposażono standardowo w dodatkowy układ klimatyzacji i ogrzewania, który schłodzi lub ogrzeje wnętrze w czasie ładowania.
Podczas jazdy, poza znanymi z innych modeli programami Sport i Sport Plus, hybrydowa Panamera oferuje dodatkowo programy: E-Power, Hybrid Auto, E-Hold oraz E-Charge. Samochód rusza zawsze w trybie wyłącznie elektrycznym E-Power, a gdy wciskamy pedał gazu w podłogę, uwalniana jest moc do 462 KM i moment obrotowy 700 Nm. Samochód rozpędza się do 100 km/h w czasie 4,6 s. Prędkość maksymalna to 278 km/h. Zużycie paliwa w europejskim cyklu jazdy przewidzianym dla hybryd plug-in wynosi 2,5 l/100 km. Zasięg wyłącznie na energii elektrycznej to 50 km.
Podczas jazdy, poza znanymi z innych modeli programami Sport i Sport Plus, hybrydowa Panamera oferuje dodatkowo programy: E-Power, Hybrid Auto, E-Hold oraz E-Charge. Samochód rusza zawsze w trybie wyłącznie elektrycznym E-Power, a gdy wciskamy pedał gazu w podłogę, uwalniana jest moc do 462 KM i moment obrotowy 700 Nm. Samochód rozpędza się do 100 km/h w czasie 4,6 s. Prędkość maksymalna to 278 km/h. Zużycie paliwa w europejskim cyklu jazdy przewidzianym dla hybryd plug-in wynosi 2,5 l/100 km. Zasięg wyłącznie na energii elektrycznej to 50 km.
Na pokładzie Panamery E-Hybrid znajdziemy oczywiście Porsche Advanced Cockpit składający się z dwóch 7-calowych ekranów po obu stronach analogowego obrotomierza. W odróżnieniu od wersji zasilanych wyłącznie konwencjonalnym paliwem, ten model jest dodatkowo wyposażony we wskaźnik mocy, który zmienia swój wygląd zależnie od trybu jazdy. Na desce rozdzielczej jest także 12,3-calowy ekran dotykowy systemu Porsche Communication Management. Ten również wyświetla informacje o pracy układu hybrydowego.
Na pokładzie Panamery E-Hybrid znajdziemy oczywiście Porsche Advanced Cockpit składający się z dwóch 7-calowych ekranów po obu stronach analogowego obrotomierza. W odróżnieniu od wersji zasilanych wyłącznie konwencjonalnym paliwem, ten model jest dodatkowo wyposażony we wskaźnik mocy, który zmienia swój wygląd zależnie od trybu jazdy. Na desce rozdzielczej jest także 12,3-calowy ekran dotykowy systemu Porsche Communication Management. Ten również wyświetla informacje o pracy układu hybrydowego.
Samochód już można zamawiać w polskich salonach, a jego minimalna cena to 490 740 zł. To jednocześnie najtańsza odmiana Panamery, tańsza o 32 880 zł od wersji 4S napędzanej silnikiem V6 o mocy 440 KM. To zaskakująca polityka cenowa.
Samochód już można zamawiać w polskich salonach, a jego minimalna cena to 490 740 zł. To jednocześnie najtańsza odmiana Panamery, tańsza o 32 880 zł od wersji 4S napędzanej silnikiem V6 o mocy 440 KM. To zaskakująca polityka cenowa.
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz

Wybrane dla Ciebie

Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów