Porsche wzbogaca linię nowego 911 o rodzinę GTS

Porsche poszerzyło linię modelową nowego 911 o rodzinę GTS, mocniejszą i szybszą od Carrery S. Zmiany objęły nie tylko jednostkę napędową, ale także elementy wyposażenia standardowego.

Rodzina 911 Carrera GTS i 4 GTS, w skład której wchodzą wersje nadwoziowe Coupé, Cabriolet i Targa, jest najmocniejszą przed wyczynową specyfikacją GT3. Moc silnika z doładowaniem wzrasta do 450 KM, czyli o 30 KM w stosunku do Carrery S oraz 20 KM do GTS poprzedniej generacji, jeszcze z jednostką wolnossącą. Nowe GTS będzie oferowane z manualną skrzynią biegów z siedmioma przełożeniami lub automatyczną PDK.Rodzina 911 Carrera GTS i 4 GTS, w skład której wchodzą wersje nadwoziowe Coupé, Cabriolet i Targa, jest najmocniejszą przed wyczynową specyfikacją GT3. Moc silnika z doładowaniem wzrasta do 450 KM, czyli o 30 KM w stosunku do Carrery S oraz 20 KM do GTS poprzedniej generacji, jeszcze z jednostką wolnossącą. Nowe GTS będzie oferowane z manualną skrzynią biegów z siedmioma przełożeniami lub automatyczną PDK.
Marcin Łobodziński
Wzrosła nie tylko moc, ale także moment obrotowy do poziomu 550 Nm. Wartość ta jest dostępna od 2150 do 5000 obr./min. Standardem tej specyfikacji jest zawieszenie adaptacyjne PASM (Porsche Active Suspension Management), a w nadwoziu coupé jest ono obniżone o 10 mm. Model Carrera 4 GTS Coupé z przekładnią PDK jest najbardziej dynamiczny z rodziny. Sprint do setki ma zajmować 3,6 s. To wynik lepszy o 0,2 s w porównaniu z Carrerą 4S, z pakietem Sport+. Jednak najwyższą prędkość maksymalną osiąga Carrera GTS z przekładnią manualną i napędem na tylną oś. Jest to wartość 312 km/h.
Wzrosła nie tylko moc, ale także moment obrotowy do poziomu 550 Nm. Wartość ta jest dostępna od 2150 do 5000 obr./min. Standardem tej specyfikacji jest zawieszenie adaptacyjne PASM (Porsche Active Suspension Management), a w nadwoziu coupé jest ono obniżone o 10 mm. Model Carrera 4 GTS Coupé z przekładnią PDK jest najbardziej dynamiczny z rodziny. Sprint do setki ma zajmować 3,6 s. To wynik lepszy o 0,2 s w porównaniu z Carrerą 4S, z pakietem Sport+. Jednak najwyższą prędkość maksymalną osiąga Carrera GTS z przekładnią manualną i napędem na tylną oś. Jest to wartość 312 km/h.
Nadwozia rodziny GTS to wersje z poszerzonymi nadkolami z tyłu, czyli takie, jakie stosuje się w Carrerze z napędem na cztery koła. Wyróżnikiem stylistycznym są czarne akcenty, przyciemnione światła oraz czarne obręcze kół. Mają one średnicę 20 cali i są standardowo wyposażone w system mocowania z centralną nakrętką. Nowy jest przedni zderzak z bardziej rozbudowanym spojlerem. Z tyłu GTS rozpoznamy po czarnej kratce wlotu powietrza oraz centralnie umieszczonej, podwójnej końcówce układu wydechowego, również w ciemnej tonacji.
Nadwozia rodziny GTS to wersje z poszerzonymi nadkolami z tyłu, czyli takie, jakie stosuje się w Carrerze z napędem na cztery koła. Wyróżnikiem stylistycznym są czarne akcenty, przyciemnione światła oraz czarne obręcze kół. Mają one średnicę 20 cali i są standardowo wyposażone w system mocowania z centralną nakrętką. Nowy jest przedni zderzak z bardziej rozbudowanym spojlerem. Z tyłu GTS rozpoznamy po czarnej kratce wlotu powietrza oraz centralnie umieszczonej, podwójnej końcówce układu wydechowego, również w ciemnej tonacji.
Jeżeli nie zdołacie przeczytać napisu lub będziecie jechać nocą, po wyprzedzeniu przez 911 GTS możecie nadal rozpoznać, czy była to wersja z napędem na cztery koła czy na tylną oś. Pasek świetlny łączący tylne lampy zarezerwowano dla wersji 4 GTS, natomiast w 2WD jest to czarna listwa.
Jeżeli nie zdołacie przeczytać napisu lub będziecie jechać nocą, po wyprzedzeniu przez 911 GTS możecie nadal rozpoznać, czy była to wersja z napędem na cztery koła czy na tylną oś. Pasek świetlny łączący tylne lampy zarezerwowano dla wersji 4 GTS, natomiast w 2WD jest to czarna listwa.
Pasażerowie każdego 911 Carrera GTS będą mogli obserwować stoper pakietu Sport Chrono, który stanowi wyposażenie seryjne, a kierowca będzie mógł zapisać dane z przejazdu okrążenia i analizować je dzięki specjalnej aplikacji na smartfona. Na siedzeniach wyszyto logo GTS, a tapicerka zawsze ma ciemną tonację, podobnie jak dodatki karoserii. W kabinie znajdziemy wiele elementów wykonanych ze szczotkowanego aluminium lub obszytych Alcantarą.
Pasażerowie każdego 911 Carrera GTS będą mogli obserwować stoper pakietu Sport Chrono, który stanowi wyposażenie seryjne, a kierowca będzie mógł zapisać dane z przejazdu okrążenia i analizować je dzięki specjalnej aplikacji na smartfona. Na siedzeniach wyszyto logo GTS, a tapicerka zawsze ma ciemną tonację, podobnie jak dodatki karoserii. W kabinie znajdziemy wiele elementów wykonanych ze szczotkowanego aluminium lub obszytych Alcantarą.
Samochody już teraz można zamawiać w Niemczech, natomiast w Polsce taka możliwość pojawi się pewnie lada dzień. Cena najtańszej odmiany 911 Carrera GTS to 124 451 euro. Jest to o 13 685 euro więcej niż kosztuje Carrera S. To jednocześnie równowartość 545 000 zł, jednak poczekajmy na polski cennik.
Samochody już teraz można zamawiać w Niemczech, natomiast w Polsce taka możliwość pojawi się pewnie lada dzień. Cena najtańszej odmiany 911 Carrera GTS to 124 451 euro. Jest to o 13 685 euro więcej niż kosztuje Carrera S. To jednocześnie równowartość 545 000 zł, jednak poczekajmy na polski cennik.
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz

Wybrane dla Ciebie

Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
"Mogą demoralizować kierowców". Ekspert o projekcie zmian w przepisach
"Mogą demoralizować kierowców". Ekspert o projekcie zmian w przepisach