Porsche Mission E Cross Turismo: ni to crossover, ni to hatchback. To sportowy CUV

Cross Utility Vehicle to mało znane określenie dla osobowych aut zbudowanych w koncepcji crossovera. Porsche pokazuje, że można zrobić CUV-a o wyśmienitych osiągach.

Porsche prezentuje drugie stadium konceptu Mission E. Tym razem bardziej wszechstronne.Porsche prezentuje drugie stadium konceptu Mission E. Tym razem bardziej wszechstronne.
Źródło zdjęć: © fot. mat. prasowe
Marcin Łobodziński

Jest elektryczny, a do tego jest wyposażony w instalację 800-woltową, która umożliwia ładowanie z każdego rodzaju sieci, a nawet indukcyjne. Liczby są duże, jak przystało na markę Porsche. Moc dwóch silników sięga wartości 600 KM, co zapewnia przyspieszenie do 100 km/h w czasie 3,5 s. Do 200 km/h samochód rozpędzi się w 12 s.

Porsche Mission E Cross Turismo
Porsche Mission E Cross Turismo © fot. mat. prasowe

Nadwozie przypominające z jednej strony obniżonego Macana, a z drugiej podniesioną na zawieszeniu Panamerę mierzy 4,95 m długości. Stylistyka przedniego pasa nawiązuje do koncepcyjnego Mission E zaprezentowanego w 2015 roku. Tak na dobrą sprawę jest to uterenowiona wersja właśnie tego modelu, którego kabina pomieści czterech pasażerów na czterech niezależnych fotelach.

Porsche Mission E Cross Turismo
Porsche Mission E Cross Turismo © fot. mat. prasowe
  • Mission E Cross Turismo demonstruje sposób, w jaki wyobrażamy sobie całkowicie elektryczną przyszłość. W unikalnym stylu łączy sportowy charakter z praktycznością na co dzień. Nasz samochód będzie szybki na drodze, ale będzie też można go szybko naładować i korzystać z jego osiągów raz za razem – powiedział Oliver Blume, prezes Porsche AG.

Seryjny model na bazie tego pojazdu będzie miał swoją premierę w przyszłym roku. To może być naprawdę elektryzujący samochód.

  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/6] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km