Porsche już nie tylko z Europy. Marka planuje montownię w Azji

Porsche jest jedną z niewielu marek, które jak dotąd skutecznie opierały się trendom globalizacji. Wszystkie modele są projektowane i wytwarzane w Europie. Niebawem jednak może się to zmienić, gdyż Niemcy planują nową placówkę w Malezji.

Chiny, Malezja, Singapur - Porsche chce skuteczniej działać na azjatyckim rynku.Chiny, Malezja, Singapur - Porsche chce skuteczniej działać na azjatyckim rynku.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / Porsche
Aleksander Ruciński

Porsche to niemiecka duma i marka, która przez wiele lat była gospodarczo związana wyłącznie ze swoją ojczyzną. By uzmysłowić, jak ważny był germański rodowód wystarczy, wspomnieć historię sprzed 20 lat związaną z pierwszą generacją Cayenne.

Pierwotnie miało być produkowane w Bratysławie przez Volkswagena, lecz ówczesny szef Porsche, Wendelin Wiedeking, tak bardzo nie chciał rezygnować z niemieckiego pochodzenia, że polecił postawić nową fabrykę w Lipsku. Wówczas jeszcze wszyscy twierdzili, że porsche musi pochodzić z Niemiec.

Dziś sytuacja wygląda zupełnie inaczej - wspomniane Cayenne od dawna powstaje w Bratysławie, a Porsche zadowala się sloganem "Engineered in Germany". Teraz czas na kolejny krok, jakim będzie przeniesienie produkcji poza Europę, a konkretnie do Malezji.

Jak donosi niemiecki magazyn "Automobilwoche", Porsche rozważa taką opcję i trudno się temu dziwić. Azja to bardzo chłonny rynek, a Mercedes, Audi czy BMW już dawno korzystają z możliwości produkcji na miejscu. Takie rozwiązanie pozwala obniżyć koszty oraz zwiększyć dostępność produktu lokalnym klientom.

W Porsche najwyraźniej także dojrzeli do tej decyzji czego wynikiem jest zapowiedź dyrektora ds. produkcji, Albrechta Reimolda, który potwierdził plany montowni w Malezji. Wytwarzane tam auta mają być przeznaczone wyłącznie na rynek azjatycki, a koordynacją całego procesu zajmie się firma Sime Darby Berhad - wieloletni dealer i importer Porsche.

Konkretne daty nie zostały jeszcze podane do publicznej wiadomości. Wszystko wskazuje jednak, że klamka już zapadła i Porsche oficjalnie zakończy erę wyłącznie europejskiej produkcji.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik emitujący tyle co nic
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik emitujący tyle co nic
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy