Porsche GT3 R Hybrid, czyli hybrydowa wyścigówka

Stało się to, czego od dawna wszyscy się obawiali. Porsche uchyliło rąbka tajemnicy swojej pierwszej, długo zapowiadanej hybrydowej wyścigówki. Typowo torowe GT3 R dostało system odzyskiwania energii kinetycznej oraz silnik elektryczny.

Obraz
Bartosz Pokrzywiński

Stało się to, czego od dawna wszyscy się obawiali. Porsche uchyliło rąbka tajemnicy swojej pierwszej, długo zapowiadanej hybrydowej wyścigówki. Typowo torowe GT3 R dostało system odzyskiwania energii kinetycznej oraz silnik elektryczny.

Pod maską, a więc z tyłu auta, pracuje ta sama jednostka typu bokser o pojemności 4.0-litra, co w standardowym modelu GT3 R. 480 koni mechanicznych wędruje wprost na tylną oś. To jednak nie wszystko.

W miejscu gdzie normalnie znajdowałby się fotel pasażera, teraz jest wielka skrzynia, w której schowano mechaniczny system odzyskiwania energii kinetycznej, coś jak KERS w Formule 1, tyle że tam wszyscy oprócz Williamsa opracowywali elektryczną odmianę tego ustrojstwa.

Tutaj jednak znajduje się koło zamachowe, które może się rozkręcić nawet do 40.000 obrotów na minutę. Moc pozyskana z tych obrotów trafia wprost do dwóch silników elektrycznych umieszczonych w okolicach przedniej osi. One dają dodatkowe 160 koni mechanicznych przez około 6-8 sekund. Całość jest kontrolowana przyciskiem umieszczonym przy kierownicy.

Porsche ma poważne plany związane z udziałem hybrydowego GT3 R w wyścigach długodystansowych. Auto zostanie oficjalnie zaprezentowane na Geneva Motor Show w marcu. [block position="inside"]9283[/block]

Źródło: Autoblog

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Koniec płacenia na bramkach. Idzie zmiana na chorwackich autostradach
Koniec płacenia na bramkach. Idzie zmiana na chorwackich autostradach
Elektryczny Golf później niż planowano. To kwestia pieniędzy
Elektryczny Golf później niż planowano. To kwestia pieniędzy
Potężne kary w 2026 r. Sprawdzają każdą umowę na auto
Potężne kary w 2026 r. Sprawdzają każdą umowę na auto
Szef stylistów BMW tłumaczy modę na duże grille. Chodzi o Chiny
Szef stylistów BMW tłumaczy modę na duże grille. Chodzi o Chiny
Coraz popularniejsze, ale "okropne w obsłudze". Szef marki krytykuje
Coraz popularniejsze, ale "okropne w obsłudze". Szef marki krytykuje
Rozbili chińskie auto. Poważna wada wyszła na jaw
Rozbili chińskie auto. Poważna wada wyszła na jaw
Nowy sprzęt na A4. Jedziesz 140 km/h? I tak dostaniesz mandat
Nowy sprzęt na A4. Jedziesz 140 km/h? I tak dostaniesz mandat
Pojechałem na giełdę w Słomczynie poszukać samochodów. Wróciłem z 50 groszami w kieszeni
Pojechałem na giełdę w Słomczynie poszukać samochodów. Wróciłem z 50 groszami w kieszeni
Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut