Porsche GT3 bije rekord Pikes Peak [wideo]

Porsche opublikowało film, który udowadnia, że 450-konne 911 GT3 Cup może być uniwersalnym pojazdem do bicia rekordów. Auto, które na co dzień startuje w wyścigach torowych, ustanowiło nowy rekord podjazdu pod słynny szczyt Pikes Peak.

Obraz
Bartosz Pokrzywiński

Porsche opublikowało film, który udowadnia, że 450-konne 911 GT3 Cup może być uniwersalnym pojazdem do bicia rekordów. Auto, które na co dzień startuje w wyścigach torowych, ustanowiło nowy rekord podjazdu pod słynny szczyt Pikes Peak.

Trzeba pokonać 19.99-kilometra i 156 zakrętów żeby po kilkunastu minutach znaleźć się 1500 metrów wyżej, Pikes Peak Hill Climb przyciąga fanów adrenaliny, którzy próbują swoich szans na bardzo trudnym odcinku, w którym trzeba sprawdzić się na asfalcie oraz szutrze.

Niejaki Jeff Zwart postanowił udowodnić, że Porsche 911 GT3 Cup może być autem sprawdzającym się na obu typach nawierzchni. Nie można jednak powiedzieć, że ciężko jest zobaczyć wyścigowe Porsche na szutrze, 911-tki startują również w co poniektórych rajdach. Pojazd waży zaledwie 1200 kilogramów i napędzany jest sześciocylindrowym silnikiem typu bokser o pojemności 3.8-litra, który produkuje dokładnie 444 konie mechaniczne (450 PS). Dodatkowo tył Porsche został poszerzony i zamontowano większe tylne skrzydło.

Celem Jeffa i jego Porsche jest ustanowienie nowego rekordu dla auta z napędem na jedną oś. Niestety film nie przedstawia całego podjazdu, a jedynie jego fragmenty. Niemniej jednak gratka dla fanów sporych prędkości. Perfekcyjna jazda. Mam nadzieję, że nie zepsuję widowiska jeżeli wspomnę, że Jeff ustanowił nowy rekord, który wynosi teraz 11:31.095, co daje mu średnią przejazdu blisko 110 kilometrów na godzinę.

Ciekawe jak długo trzeba będzie czekać na nowy rekord.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Koniec płacenia na bramkach. Idzie zmiana na chorwackich autostradach
Koniec płacenia na bramkach. Idzie zmiana na chorwackich autostradach
Elektryczny Golf później niż planowano. To kwestia pieniędzy
Elektryczny Golf później niż planowano. To kwestia pieniędzy
Potężne kary w 2026 r. Sprawdzają każdą umowę na auto
Potężne kary w 2026 r. Sprawdzają każdą umowę na auto
Szef stylistów BMW tłumaczy modę na duże grille. Chodzi o Chiny
Szef stylistów BMW tłumaczy modę na duże grille. Chodzi o Chiny
Coraz popularniejsze, ale "okropne w obsłudze". Szef marki krytykuje
Coraz popularniejsze, ale "okropne w obsłudze". Szef marki krytykuje
Rozbili chińskie auto. Poważna wada wyszła na jaw
Rozbili chińskie auto. Poważna wada wyszła na jaw
Nowy sprzęt na A4. Jedziesz 140 km/h? I tak dostaniesz mandat
Nowy sprzęt na A4. Jedziesz 140 km/h? I tak dostaniesz mandat
Pojechałem na giełdę w Słomczynie poszukać samochodów. Wróciłem z 50 groszami w kieszeni
Pojechałem na giełdę w Słomczynie poszukać samochodów. Wróciłem z 50 groszami w kieszeni
Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut