Porsche - fabryka sukcesu

Grecja, Hiszpania, szalejące waluty i podwyżki ropy naftowej, gospodarka szaleje. Cokolwiek by się nie działo, każdy raport o sprzedaży Porsche pokazuje, że są jeszcze firmy, które bez względu na wszystko wiedzą co to sukces. Producent z Zuffenhausen po raz kolejny liczy zyski.

Porsche Panamera GTSPorsche Panamera GTS
Bartosz Pokrzywiński

Grecja, Hiszpania, szalejące waluty i podwyżki ropy naftowej, gospodarka szaleje. Cokolwiek by się nie działo, każdy raport o sprzedaży Porsche pokazuje, że są jeszcze firmy, które bez względu na wszystko wiedzą co to sukces. Producent z Zuffenhausen po raz kolejny liczy zyski.

Ten rok będzie najlepszym rokiem w historii niemieckiego producenta. Porsche zyskało bardzo wiele wcześniej wprowadzając na rynek nową generację Cayenne oraz oferując klientom kilka różnych wariantów Panamery. Co więcej, podane przez Porsche wyniki nie dotyczą jeszcze najnowszego 911, a więc po nowym roku spodziewajmy się dużo większej sprzedaży.

Tylko w okresie od stycznia do listopada 2011 roku Porsche sprzedało łącznie 109 709 samochodów, czyli 911, Boxsterów, Caymanów, Cayenne oraz Panamer, co oznacza wzrost aż o 24,6% w stosunku do roku ubiegłego. Mało która firma może pochwalić się tak dynamicznym rozwojem.

Co więcej, 27 189 aut sprzedano w Stanach Zjednoczonych, gdzie osiągnięto wzrost na poziomie 19,5%, 22 473 Porsche znalazły nowych właścicieli w Chinach, jest to aż o 68,8% lepszy wynik niż w roku ubiegłym. Nieźle było także w Niemczech, tam sprzedano bowiem 13 857 samochodów ze Stuttgartu, czyli o 13,8% więcej niż w 2010.

Najlepszy rok Porsche w historii, ale już teraz możemy być pewni, że nowe 911 generacji 991 jeszcze bardziej zwiększy sprzedaż, a co za tym idzie przychody firmy.

Źródło: Carscoop

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa