WAŻNE
TERAZ

Bartosz Zmarzlik szósty raz mistrzem świata

Porsche Classic Centre - specjalne miejsce dla Twojego klasycznego Porsche

W Holandii otwarto salon sprzedaży i serwis klasycznych Porsche.

Obraz
Mariusz Zmysłowski

Porsche to jedna z marek samochodowych, które bardzo dbają o swoje korzenie. Niemiecki producent pielęgnuje swoją historię na wszelkie możliwe sposoby i na każdym kroku podkreśla rodowód swoich współczesnych maszyn. Objawia się to nie tylko licznymi wersjami specjalnymi, takimi jak 911 (997) Sport Classic czy 911 (991) 50th Anniversary Edition, którą miałem przyjemność jeździć dwa lata temu. Porsche pamięta także o właścicielach swoich starych modeli.

Marka szacuje, że około 70% wszystkich wyprodukowanych przez nią wozów wciąż jeździ po drogach. Dlatego niedawno do swojej oferty Porsche wprowadziło odświeżone deski rozdzielcze dla klasycznych 911 oraz specjalne, nowoczesne radio z nawigacją zamknięte w klasycznej obudowie.

Porsche angażuje się także w życie lokalnych społeczności skupionych wokół marki. Dowodem na to są takie imprezy jak Rennsport Reunion, z którego już piątej edycji zdjęcia mogliście podziwiać niedawno na naszych łamach, czy Porsche Parade, organizowana na przełomie lata i jesieni w Polsce.

Teraz niemiecki producent wyciąga rękę do właścicieli klasyków w nowy sposób. W Holandii, w Gelderland otwarto Porsche Classic Centre. Pod jednym dachem umieszczono salon sprzedaży starszych, używanych modeli oraz serwis, specjalizujący się właśnie w tego typu wozach.

Kultura motoryzacyjna przeżywa obecnie renesans i, również w Polsce, coraz częściej chętnie eksponujemy swoje wozy na zlotach i wystawach. Dlatego rośnie podaż usług opieki nad klasycznymi samochodami. Ponieważ, jak już wyżej wspomniałem, Porsche szacuje, że 70% ich wyprodukowanych dawniej wozów wciąż jeździ, jest to spory rynek aut potrzebujących serwisowania i restaurowania. Dlatego do 2018 roku na całym świecie ma powstać aż 100 tego typu centrów. Część z nich będzie standardowymi punktami Porsche, które będą obsługiwać także klasyki w specjalnie wydzielonej przestrzeni. Takie miejsca mają być oznaczone jako Porsche Classic Partners. Zakłady partnerskie już istnieją w Niemczech, Estonii, Francji, Wielkiej Brytanii, Włochach, Japonii, Szwajcarii, na Węgrzech i w RPA. Łącznie Porsche Classic Partners znajduje się już w 24 lokalizacjach.

Automobilizm nie istnieje bez klasycznej motoryzacji, dlatego bardzo kibicujemy rozwojowi takich miejsc. To dzięki nim będziemy coraz częściej widywać na ulicach maszyny z minionych epok.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił