Porsche Cayenne (2017) - premiera najbardziej zaawansowanego SUV-a świata

Porsche zaprezentowało kolejną generację modelu Cayenne. Gruntownie zmodernizowane, jest bodaj najbardziej zaawansowanym technicznie SUV-em na świecie.

Nadwozie wydłużono 63 mm, ale nie zmieniono rozstawu osi, który wciąż wynosi 2895 mm. Obniżono natomiast o 9 mm linię dachu. Pojemność bagażnika wzrosła o 100 l - z 670 do 770 l. Samochód jest lżejszy o 55 kg od poprzednika.Nadwozie wydłużono 63 mm, ale nie zmieniono rozstawu osi, który wciąż wynosi 2895 mm. Obniżono natomiast o 9 mm linię dachu. Pojemność bagażnika wzrosła o 100 l - z 670 do 770 l. Samochód jest lżejszy o 55 kg od poprzednika.
Źródło zdjęć: © fot. mat. prasowe
Marcin Łobodziński
Najciekawiej wygląda podwozie. Opcjonalne miechy powietrzne współpracują z amortyzatorami adaptacyjnymi, które są zasilane 48-woltową instalacją elektryczną. Do tego tylna oś skrętna jak w 911 i Panamerze. Kolejną nowością są hamulce Porsche Surface Coated Brake (PSCB), czyli żeliwne tarcze z warstwą węglika wolframu, która zwiększa tarcie, a jednocześnie pozwala ograniczyć zużycie oraz pylenie hamulców.
Najciekawiej wygląda podwozie. Opcjonalne miechy powietrzne współpracują z amortyzatorami adaptacyjnymi, które są zasilane 48-woltową instalacją elektryczną. Do tego tylna oś skrętna jak w 911 i Panamerze. Kolejną nowością są hamulce Porsche Surface Coated Brake (PSCB), czyli żeliwne tarcze z warstwą węglika wolframu, która zwiększa tarcie, a jednocześnie pozwala ograniczyć zużycie oraz pylenie hamulców. © fot. mat. prasowe
Porsche Cayenne początkowo będzie napędzane silnikiem benzynowym 3.0 V6 turbo o mocy 340 KM i momencie obrotowym 450 Nm. Druga jednostka w Cayenne S to również motor V6, ale biturbo, o pojemności 2,9 litra, znany z Audi RS 5. Osiąga moc 440 KM i moment obrotowy 550 Nm, co zapewnia przyspieszenie 4,9 s do setki z pakietem Sport Chrono. Silniki współpracują z całkowicie nową skrzynią automatyczną o ośmiu przełożeniach.
Porsche Cayenne początkowo będzie napędzane silnikiem benzynowym 3.0 V6 turbo o mocy 340 KM i momencie obrotowym 450 Nm. Druga jednostka w Cayenne S to również motor V6, ale biturbo, o pojemności 2,9 litra, znany z Audi RS 5. Osiąga moc 440 KM i moment obrotowy 550 Nm, co zapewnia przyspieszenie 4,9 s do setki z pakietem Sport Chrono. Silniki współpracują z całkowicie nową skrzynią automatyczną o ośmiu przełożeniach. © fot. mat. prasowe
Porsche Cayenne to typowo szosowy SUV, ale mimo to otrzymał cztery programy do jazdy po bezdrożach: Mud (błoto), Gravel (żwir), Sand (piach) oraz Rocks (skały). Pneumatyczne zawieszenie pozwala podnieść prześwit.
Porsche Cayenne to typowo szosowy SUV, ale mimo to otrzymał cztery programy do jazdy po bezdrożach: Mud (błoto), Gravel (żwir), Sand (piach) oraz Rocks (skały). Pneumatyczne zawieszenie pozwala podnieść prześwit. © fot. mat. prasowe
Sercem nowej deski rozdzielczej jest 12,3-calowy ekran dotykowy systemu multimedialnego Porsche Communication Management, który zadebiutował w nowej Panamerze. Na konsoli środkowej liczne przyciski zastąpiono polami dotykowymi, ale wciąż najważniejsze funkcje obsługuje się instrumentami analogowymi.
Sercem nowej deski rozdzielczej jest 12,3-calowy ekran dotykowy systemu multimedialnego Porsche Communication Management, który zadebiutował w nowej Panamerze. Na konsoli środkowej liczne przyciski zastąpiono polami dotykowymi, ale wciąż najważniejsze funkcje obsługuje się instrumentami analogowymi. © fot. mat. prasowe
Porsche Cayenne już można zamawiać. W Polsce kosztuje od 359 120 zł, natomiast Cayenne S wyceniono na 451 320 zł.
Porsche Cayenne już można zamawiać. W Polsce kosztuje od 359 120 zł, natomiast Cayenne S wyceniono na 451 320 zł. © fot. mat. prasowe
Porsche Cayenne (2017)
Porsche Cayenne (2017) © fot. mat. prasowe
Porsche Cayenne (2017)
Porsche Cayenne (2017) © fot. mat. prasowe
Porsche Cayenne (2017)
Porsche Cayenne (2017) © fot. mat. prasowe

Wybrane dla Ciebie

Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów