Porsche Carrera S na Nurburgring - jaki czas?

Po raz setny piszę o tym, że projektanci Porsche to najbardziej leniwi ludzie na świecie. Mimo tego, że stylistycznie nowe 911 generacji 991 niewiele różni się od swojego poprzednika, pod karoserią jest zupełnie innym, szybszym autem. By to udowodnić Carrera S wybrała się na Nurburgring.

Obraz
Bartosz Pokrzywiński

Po raz setny piszę o tym, że projektanci Porsche to najbardziej leniwi ludzie na świecie. Mimo tego, że stylistycznie nowe 911 generacji 991 niewiele różni się od swojego poprzednika, pod karoserią jest zupełnie innym, szybszym autem. By to udowodnić Carrera S wybrała się na Nurburgring.

Jak tak dalej pójdzie to obok podstawowych danych technicznych, czyli mocy silnika, momentu obrotowego, przyspieszenia do pierwszej setki oraz prędkości maksymalnej, w broszurze każdego samochodu sportowego pojawi się pozycja "czas na Nordschleife".

Północna pętla toru Nurburgring stała się wyznacznikiem standardów, to tam można sprawdzić czy auto jest wyłącznie sprinterem, czy radzi sobie także w zakrętach. Porsche zabrało nową Carrerę S z silnikiem o mocy 400 koni mechanicznych do zielonego piekła, a najszybszy czas uzyskany przez nową 911-tkę to 7 minut i 40 sekund.

Obraz

To plasuje Carrerę S dokładnie w tym samym miejscu, w którym jest 911 GT3 generacji 997. Nowa Carrera S jest szybsza od starszych 911 Turbo S, 911 GT2, Turbo oraz oczywiście od Carrery 997. Mało tego, radzące sobie w miejskich korkach Porsche uzyskało tylko o sekundę wolniejszy czas od Ferrari 430 Scuderia.

Auto pobiło dodatkowo takie rodzynki jak m.in. Mercedes SLS AMG, Lamborghini Gallardo LP570-4 Superleggera, Chevy Corvette ZR1, Audi R8 V10 czy Ferrari 599 GTB Fiorano. Gratulacje.

Źródło: WCF

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa