Porsche Boxster E - "E" jak elektryczny

Porsche ujawniło dwie wersje specyfikacji technicznych prototypowego modelu Boxster E.

Porsche Boxster EPorsche Boxster E
Rafał Warecki

Porsche ujawniło dwie wersje specyfikacji technicznych prototypowego modelu Boxster E.

Pierwszy wariant wyposażono w napęd na tylne koła realizowany przez pojedynczy motor elektryczny o mocy 122 KM i momencie obrotowym 270 Nm. Samochód będzie zdolny przyspieszyć się od 0 do 100 km/h w ciągu 9,8 sekundy i rozpędzić się do 150 km/h. Osiągi elektrycznego Boxstera w najsłabszej odmianie nie robią większego wrażenia, jednak niewykluczone, że wspomniana opcja silnikowa doczeka się pewnych modyfikacji poprawiających te parametry.

Obraz

Drugi wariant opiera się już na układzie dwóch silników elektrycznych odpowiadających za osobny napęd obu osi. Według informacji od Porsche w tym przypadku kierowca ma do dyspozycji już 245 KM i 540 Nm (przy 12 000 rpm), co pozwala ważącemu 1600 kg autu osiągnąć prędkość 100 km/h w 5,5 sekundy i pojechać maksymalnie 200 km/h.

Zasięg obydwu wersji ma wynosić do 170 kilometrów, przy czym ładowanie litowo-żelazowo-fosforowych akumulatorów o zasobie 29 kWh będzie trwać 9 godzin. Samochód ma zostać wyposażony w system hamowania odzyskowego.

Źródło: WCF

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam