Porsche 993 RWB Riviera Blue. W japońskim stylu

Rauh-Welt-Begriff (RWB) to japońska firma, której nie trzeba przedstawiać fanom modyfikowanych Porsche. Jej najnowsze dzieło bazuje na generacji 993 i zachwyca bardzo nietypowym lakierem. Choć raczej nie spodoba się purystom, fascynuje i przyciąga jak magnes.

Japoński tuner uwielbia balansować na granicy dobrego smaku.Japoński tuner uwielbia balansować na granicy dobrego smaku.
Źródło zdjęć: © mat.prasowe
Aleksander Ruciński

Człowiek legenda, Akira Nakai san - założyciel i główny projektant firmy Rauh-Welt-Begriff tworzy pojazdy, które u jednych budzą zachwyt, a innych wprawiają w obrzydzenie. Z pewnością jednak trudno przejść obok nich obojętnie. W tym przypadku swoje "trzy grosze" dorzucił też Vincent Wong z firmy Forgestar oraz kalifornijski warsztat LT Motorwerks, który odpowiada za lakier.

Jest to więc wspólne dzieło ludzi, których łączy pasja i miłość do Porsche. Widać to w każdym detalu prezentowanego 993. Główną rolę, jak zresztą w przypadku większości dzieł RWB, odgrywa tu 17-elementowy zestaw aerodynamiczny, który znacząco poszerza nadwozie. Wszystko jest naprawdę pokaźne, wliczając w to spektakularne tylne skrzydło z wlotami powietrza.

Forgestar dostarczyło natomiast felgi z ogromnym rantem. Obręcze o średnicy 18 cali mogą pochwalić się także imponującą szerokością: 13,5 cala z tyłu oraz 11 cali z przodu. A co z wnętrzem? To jest dość proste, a nawet spartańskie. Nie znajdziemy tu zbyt wiele atrakcji poza kubełkowymi, skórzanymi fotelami, trójramienną kierownicą i pełną klatką bezpieczeństwa.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
© mat.prasowe

Japoński tuner dołożył wszelkich starań, by poprawić prowadzenie i zachowanie auta w ekstremalnych sytuacjach. Standardowe zawieszenie zastąpiono odpowiednikiem firmy KW. Natomiast seryjne hamulce ustąpiły miejsca zestawowi Stoptech z tarczami o średnicy 355 mm z przodu i 332 mm z tyłu. Napęd pozostał bez zmian. Jedyną modyfikacją, która mogła wpłynąć na moc jest autorski wydech zwieńczony końcówkami z włókna węglowego.

Akira Nakai nie pochwalił się kosztami prezentowanego projektu. Pewnym jest jednak, że takie dzieła są warte naprawdę dużych pieniędzy. Po latach urastają bowiem do miana kultowych i rzadko kiedy tracą na wartości.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/23] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km