WAŻNE
TERAZ

Warszawa potwierdza. Reżim Łukaszenki uwolnił trzech Polaków

Porsche 993 Gunther Werks. Lepsze niż oryginał

993 przez wielu uznawana jest za najpiękniejszą i najbardziej udaną generację modelu 911. Jak żadna inna bowiem, idealnie łączy klasykę z nowoczesnością. Czy w ogóle wypada tuningować takie auto? Co powiecie na propozycję Gunther Werks?

993 zdaniem wielu, jest najpiękniejszą ze wszystkich generacji 911.993 zdaniem wielu, jest najpiękniejszą ze wszystkich generacji 911.
Źródło zdjęć: © mat.prasowe
Aleksander Ruciński

To kalifornijska firma zajmująca się restaurowaniem, tuningiem oraz budową ciekawych pojazdów na bazie Porsche 911. Jednym z nich jest 400R, czyli krwistoczerwone 993 po kuracji upiększająco-wzmacniającej. To zdecydowanie nie lada gratka, nie tylko dla fanów modelu, ale w ogóle motoryzacji.

Czym propozycja Gunther Werks różni się od seryjnego 993? Przede wszystkim napędem. Pod maską zamiast 3,6-litrowgo boksera znajdziemy czterolitrówkę, generującą 400 KM, a więc około 130 KM więcej niż dała fabryka. Nie to jednak stanowi największą nowość. Jeszcze bardziej imponuje nadwozie, a raczej jego szerokość.

Wszystko, począwszy od zderzaka, poprzez nadkola, progi i błotniki zostało rozciągnięte, a następnie zwieńczone pokaźnym, tylnym skrzydłem. Specjaliści z Gunther Werks zadbali też o dodatkowe wloty powietrza, które poprawią chłodzenie wszystkich mechanizmów pracujących pod karoserią.

W planach jest stworzenie 25 imponujących egzemplarzy. Każdy z nich zostanie wyprodukowany ręcznie w kalifornijskim warsztacie firmy. Co ważne, nie będzie dwóch identycznych sztuk, gdyż klienci otrzymają możliwość wyboru nie tylko lakieru nadwozia, ale i tapicerki, felg i wszelkich dodatków. Auto ma być dostosowane do wysokich wymagań właścicieli.

Obraz
© mat.prasowe

400R to wydatek co najmniej 525 000 dolarów. Do tej niemałej kwoty trzeba jeszcze dorzucić oryginalne, 993 ponieważ mowa tu tylko o samym koszcie konwersji. Mimo to chętnych nie powinno zabraknąć. 993, szczególnie w tak wyjątkowym wydaniu to pewna inwestycja.

  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/11] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Unia chce tanich aut. Wcześniej je zabiła
Unia chce tanich aut. Wcześniej je zabiła
VW powierzył mu stworzenie amerykańskiej marki. Tak Niemcy chcą podbić USA, wykorzystując zamysł Trumpa
VW powierzył mu stworzenie amerykańskiej marki. Tak Niemcy chcą podbić USA, wykorzystując zamysł Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Octavia za mniej niż 500 zł miesięcznie. Czyżby presja Chińczyków?
Octavia za mniej niż 500 zł miesięcznie. Czyżby presja Chińczyków?
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
Test: Ineos Grenadier – jeszcze lepszy i do tego tańszy
Test: Ineos Grenadier – jeszcze lepszy i do tego tańszy