Porsche 963 gotowe na przyszłoroczny sezon WEC. Wygląda świetnie

Porsche w końcu odsłoniło wyścigówkę, która pozwoli powrócić marce do wielkiego świata wyścigów długodystansowych. To hybrydowe 963, mające rywalizować w kategorii LMDh.

Porsche 963Tak wygląda Porsche 963 LMDh
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / Porsche
Aleksander Ruciński

Wygląda świetnie, a jeździć powinno jeszcze lepiej. Porsche 963 zaliczyło oficjalny debiut podczas Festiwalu Prędkości w Goodwood, odsłaniając przed nami nie tylko swoje nadwozie, ale i szczegółową specyfikację. W końcu wiemy coś więcej niż tylko to, że mamy do czynienia z hybrydą.

Jak się okazuje, Porsche postawiło na 4,6-litrowe V8 zapożyczone z modelu 918 Spyder. To jednostka, która w połączeniu z elektrycznym wspomagaczem generuje 680 KM mocy i tym samym spełnia wymogi kategorii LMDh.

Niemcy planują uczestnictwo zarówno w wyścigach World Endurance Championship (WEC), jak i amerykańskich IMSA WeatherTech SportsCar Championship. Na torach zobaczymy więc cztery samochody - po dwa na mistrzostwa.

Porsche 963
Porsche 963 LMDh © mat. prasowe / Porsche

Jak twierdzą przedstawiciele marki, wyścigowe DNA 963 wywodzi się z RS Spydera, wykorzystywanego przez Porsche i Team Penske w latach 2005-2008. Nazwa i design nawiązują natomiast do 956 i 962 z lat 80.

963 ma za sobą już ponad 7 tys. km intensywnych testów przeprowadzonych w pierwszej połowie 2022 roku. Zespół Porsche Penske Motorsport nie zamierza jednak spocząć na laurach, przyznając, że czeka go jeszcze sporo pracy.

Debiut w boju zaplanowano na styczeń 2023 roku, a konkretniej 24-godzinny wyścig Daytona. W planach jest też oczywiście kultowe Le Mans oraz 12-godzinny wyścig w Sebring.

  • Porsche 963
  • Porsche 963
  • Porsche 963
  • Porsche 963
  • Porsche 963
  • Porsche 963
  • Porsche 963
  • Porsche 963
  • Porsche 963
  • Porsche 963
  • Porsche 963
  • Porsche 963
[1/12] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów