Porsche 911 GT3 RSR gotowe na sezon 2012

Porsche pokazało nową 911, która będzie mogła startować w wyścigach GT. Modyfikacje na sezon 2012 obejmują zmiany w silniku, aerodynamice oraz kołach.

Porsche 911 GT3 RSR (2012)Porsche 911 GT3 RSR (2012)
Piotr Ślusarczyk

Porsche pokazało nową 911, która będzie mogła startować w wyścigach GT. Modyfikacje na sezon 2012 obejmują zmiany w silniku, aerodynamice oraz kołach.

Nowe Porsche 911 GT3 RSR bazuje jeszcze na wersji 997. Na to oparte już na najnowszej odmianie 991 trzeba będzie poczekać do premiery cywilnego GT3 w tym nadwoziu. Pod maskę zaprezentowanego modelu trafi 6-cylindrowy boxer o pojemności 4 l, który zapewni kierowcy 460 KM. To wzrost o 5 KM w stosunku do wersji na sezon 2011. Silnik sprzężony jest z sześciostopniową, półautomatyczną skrzynią biegów obsługiwaną łopatkami przy kierownicy.

Porsche 911 GT3 RSR (2012)
Porsche 911 GT3 RSR (2012)

Średnica przednich kół wynosi teraz 680 mm, czyli o 30 mm więcej w porównaniu z zeszłoroczną konstrukcją. Zwiększono szerokość tylnych do 310 mm. Zmiany w aerodynamice obejmują przede wszystkim przeprojektowanie wlotów powietrza. Samochód urósł też o 48 mm.

Tak zmodyfikowane auto będzie startować w seriach wyścigowych, takich jak: seria Le Mans (także amerykańska), FIA World Endurance Championship, International GT Open, a także 24-godzinnym wyścigu Le Mans. Zespoły wyścigowe zainteresowane samochodem mogą go nabyć za 498 000 euro. Podana cena nie zawiera podatku VAT.

  • Porsche 911 GT3 RSR (2012)
  • Porsche 911 GT3 RSR (2012)
  • Porsche 911 GT3 RSR (2012)
  • Porsche 911 GT3 RSR (2012)
  • Porsche 911 GT3 RSR (2012)
  • Porsche 911 GT3 RSR (2012)
[1/6] Porsche 911 GT3 RSR (2012) Źródło zdjęć: |

Źródło: TopSpeed

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa