Porsche 911 GT3 R - torowy gigant

W listopadzie wspominaliśmy już o tym aucie, wówczas jednak wszystko było tylko na papierze. Nowe Porsche 911 GT3 R zadebiutowało bowiem w zeszłym tygodniu na imprezie Autosport International Show w Birmingham. Prawdziwy torowy gigant.

Obraz
Bartosz Pokrzywiński

W listopadzie wspominaliśmy już o tym aucie, wówczas jednak wszystko było tylko na papierze. Nowe Porsche 911 GT3 R zadebiutowało bowiem w zeszłym tygodniu na imprezie Autosport International Show w Birmingham. Prawdziwy torowy gigant.

911 GT3 R zastępuje model 911 GT3 CUP S ze stajni Porsche Motorsports, spełniając tym samym wszystkie wymagania FIA dotyczące klasy wyścigowej GT3.

Auto, które waży zaledwie 1200 kilogramów, napędzane jest czterolitrowym, sześciocylindrowym silnikiem bokser o mocy 480 koni mechanicznych. Poprzednik był słabszy o 30 kucyków i naturalnie nie tak dobry w prowadzeniu.

Porsche poświęciło wiele czasu na przygotowanie i dopracowanie właściwości jezdnych auta, w końcu to rasowa wyścigówka. Tak czy siak, kierowcę wspomoże system ABS, kontrola trakcji oraz elektronicznie sterowany gaz z funkcją "blip" do zbijania przełożeń przed zakrętem. Porsche twierdzi, że GT3 R jest dużo łatwiejszy w prowadzeniu w stosunku do poprzednika, przez co spodoba się również mniej doświadczonym kierowcom wyścigowym.

Obraz

Pojazd został oczywiście maksymalnie "obudowany", w celu zwiększenia docisku aerodynamicznego. Mamy więc poszerzone nadkola, całkowicie gładkie podwozie, które prowadzi powietrze wprost do dyfuzora, a ogromne tylne skrzydło, teraz posiada jeszcze większy zakres regulacji.

Podobnie jest zresztą z zawieszeniem, które kierowca może ustawiać w zależności od potrzeb czy też upodobań. To się nazywa prawdziwa torowa zabawka, prawie wszystko podlega regulacji, przez co kierowca dostraja auto bezpośrednio pod siebie. Uwielbiam takie auta!

Taka wyścigówka ma jednak swoją cenę. 279.000 euro plus podatki. Jeżeli chciałbyś kupić sobie właśnie taką Porschawkę, musisz się pospieszyć. Większość aut jest już wyprzedanych, pierwsze egzemplarze trafią do klientów wiosną tego roku.[block position="inside"]9354[/block]

Źródło: Carscoop

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Koniec płacenia na bramkach. Idzie zmiana na chorwackich autostradach
Koniec płacenia na bramkach. Idzie zmiana na chorwackich autostradach
Elektryczny Golf później niż planowano. To kwestia pieniędzy
Elektryczny Golf później niż planowano. To kwestia pieniędzy
Potężne kary w 2026 r. Sprawdzają każdą umowę na auto
Potężne kary w 2026 r. Sprawdzają każdą umowę na auto
Szef stylistów BMW tłumaczy modę na duże grille. Chodzi o Chiny
Szef stylistów BMW tłumaczy modę na duże grille. Chodzi o Chiny
Coraz popularniejsze, ale "okropne w obsłudze". Szef marki krytykuje
Coraz popularniejsze, ale "okropne w obsłudze". Szef marki krytykuje
Rozbili chińskie auto. Poważna wada wyszła na jaw
Rozbili chińskie auto. Poważna wada wyszła na jaw
Nowy sprzęt na A4. Jedziesz 140 km/h? I tak dostaniesz mandat
Nowy sprzęt na A4. Jedziesz 140 km/h? I tak dostaniesz mandat
Pojechałem na giełdę w Słomczynie poszukać samochodów. Wróciłem z 50 groszami w kieszeni
Pojechałem na giełdę w Słomczynie poszukać samochodów. Wróciłem z 50 groszami w kieszeni
Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut