Porsche 911 GT2 RS vs Nissan GT-R R35 [co wybierasz?]

Te same czasy przejazdu na torze Nurburgring, zwycięstwo w konkursie na samochód roku 2010 według Redakcji (Porsche 911 GT2 RS) i według Czytelników (Nissan GT-R). Co wybierasz? Porsche 911 GT2 RS (2010) czy Nissana GT-R R35 (2011)?

Porsche-911-GT2-RS-VS-Nissan-GT-RPorsche-911-GT2-RS-VS-Nissan-GT-R
Rafał Warecki

Te same czasy przejazdu na torze Nurburgring, zwycięstwo w konkursie na samochód roku 2010 według Redakcji (Porsche 911 GT2 RS) i według Czytelników (Nissan GT-R). Co wybierasz? Porsche 911 GT2 RS (2010) czy Nissana GT-R R35 (2011)?

Porsche 911 GT2 RSNissan GT-R R35
Silnik i napęd:
Typ:B6, 2x TurbosprężarkaV6, 2x Turbosprężarka
Rodzaj paliwa:BenzynaBenzyna
Ustawienie:Z tyłu, wzdłużnieZ przodu, wzdłużnie
Rozrząd:DOHC 24VDOHC 24V
Objętość skokowa:3600 cm33799 cm3
Stopień sprężania:9,0:19,0:1
Moc maksymalna:620 KM (przy 6500 rpm)530 KM (przy 6400 rpm)
Moment maksymalny:700 Nm (od 2500 do 5500 rpm)612 Nm (od 3200 do 6000 rpm)
Objętościowy wskaźnik mocy:172,2 KM/l139,5 KM/l
Skrzynia biegów:6-biegowa, ręczna6-biegowa, dwusprzęgłowa, sekwencyjna
Typ napędu:TylnyNa wszystkie koła (ATTESA E-TS)
Hamulce przednie:Tarczowe, ceramiczne, wentylowane, perforowaneTarczowe, wentylowane, perforowane
Hamulce tylne:Tarczowe, ceramiczne, wentylowane, perforowaneTarczowe, wentylowane, perforowane
Zawieszenie przednie:Kolumna McPhersonaDouble wishbone (dwa wahacze poprzeczne i kolumna)
Zawieszenie tylne:WielodrążkoweWielodrążkowe
Układ kierowniczy:Zębatkowy o zmiennym przełożeniu (wspomagany)Zębatkowy (wspomagany)
Koła, ogumienie przednie:19'' 245/35 ZR1920'' 255/40 ZRF20
Koła, ogumienie tylne:19'' 325/30 ZR1920'' 285/35 ZRF20
Masy i wymiary:
Typ nadwozia:Fixed Head Coupe (2 os.)Fixed Head Coupe (2+2 os.)
Liczba drzwi:22
Współczynnik oporu Cd (Cx):0,3200,260
Masa własna:1405 kg1730 kg
Stosunek masy do mocy:2,27 kg/KM3,27 kg/KM
Długość:4469 mm4670 mm
Szerokość:1852 mm1895 mm
Wysokość:1285 mm1370 mm
Rozstaw osi:2350 mm2780 mm
Rozstaw kół przód/tył:1515/1550 mm1590/1600 mm
Test zderzeniowy EuroNCAP:Nie testowanoNie testowano
Osiągi:
Przyspieszenie 0-100 km/h:3,5 sponiżej 3,5 s
Prędkość maksymalna:330 km/h315 km/h
Zużycie paliwa (miasto):Brak danych15,7 l/100 km
Zużycie paliwa (mieszane):Brak danychBrak danych
Zużycie paliwa (trasa):11,9 l/100 km11,2 l/100 km
Pojemność zbiornika paliwa:90 l74 l
Emisja CO2:284 g/km279 g/km
Pojemność bagażnika:110 l255 l
Cena:~950 000 zł (500 sztuk)od 434 190 zł
Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km