Porsche 911 GT2 RS - największy rozrabiaka ze Stuttgartu!

Wczoraj mieliśmy przeciek. Dzisiaj mamy już oficjalne zdjęcia przesłane przez Porsche! Temat dotyczy najmocniejszej wersji modelu 911, a dokładnie - 911 GT2 RS! Znamy również większość danych technicznych. Moc 620 KM!

Obraz
Michal Grygier

Wczoraj mieliśmy przeciek. Dzisiaj mamy już oficjalne zdjęcia przesłane przez Porsche! Temat dotyczy najmocniejszej wersji modelu 911, a dokładnie - 911 GT2 RS! Znamy również większość danych technicznych. Moc 620 KM!

GT2 jest najszybszym Porsche w obecnej gamie modeli. Powstanie 500 egzemplarzy, a nie jak wcześniej się spodziewano, 300 sztuk. W porównaniu do zwykłego GT2, RS-ka straciła 70 kilogramów masy. To sporo. Wersja ta jest najszybszą i najmocniejszą 911-ką w całej historii marki i modelu! Moc pochodzi z 3,6 litrowej jednostki napędowej typu Boxer, wspartej turbosprężarką ze zmienną geometrią łopatek.

Dane technicznie: masa wynosi 1,370 kg, co przy mocy 620 KM daje nam 2,21 kg na 1 KM. Opony są w rozmiarze 245/35 ZR 19 z przodu oraz 325/30 ZR 19 z tyłu. Na wyposażeniu znajdzie się klatka bezpieczeństwa oraz Porsche Adaptive Suspension Management (PASM).

I na koniec coś, na co zawsze zwracamy uwagę. Czas na torze Nürburgring Nordschleife: 7 minut i 18 sekund! Cóż, bardzo nieźle. Pierwsze setka pojawia się na liczniku już po zaledwie 3,5 s.  Druga setka zajmuje dodatkowe 6,3 s. Mało tego, od zera do 300 km/h GT2 RS potrzebuje niecałych 29 sekund. Prędkość maksymalna wynosi okrągłe 330 km/h.

Aby zminimalizować masę auta, Porsche zastosowało wiele elementów z karbonu. Drogi zabieg, ale skuteczny. Wersja ta w Europie będzie dostępna od września 2010 roku. Cena? Dość zaporowa, ale z takimi możliwościami do przyjęcia - €237,578.

Zaprezentowana zostanie w Moskwie.[block position="inside"]9034[/block]

Źródło: Carscoop

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Koniec płacenia na bramkach. Idzie zmiana na chorwackich autostradach
Koniec płacenia na bramkach. Idzie zmiana na chorwackich autostradach
Elektryczny Golf później niż planowano. To kwestia pieniędzy
Elektryczny Golf później niż planowano. To kwestia pieniędzy
Potężne kary w 2026 r. Sprawdzają każdą umowę na auto
Potężne kary w 2026 r. Sprawdzają każdą umowę na auto
Szef stylistów BMW tłumaczy modę na duże grille. Chodzi o Chiny
Szef stylistów BMW tłumaczy modę na duże grille. Chodzi o Chiny
Coraz popularniejsze, ale "okropne w obsłudze". Szef marki krytykuje
Coraz popularniejsze, ale "okropne w obsłudze". Szef marki krytykuje
Rozbili chińskie auto. Poważna wada wyszła na jaw
Rozbili chińskie auto. Poważna wada wyszła na jaw
Nowy sprzęt na A4. Jedziesz 140 km/h? I tak dostaniesz mandat
Nowy sprzęt na A4. Jedziesz 140 km/h? I tak dostaniesz mandat
Pojechałem na giełdę w Słomczynie poszukać samochodów. Wróciłem z 50 groszami w kieszeni
Pojechałem na giełdę w Słomczynie poszukać samochodów. Wróciłem z 50 groszami w kieszeni
Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut