Porsche 911 GT America - moc z Zuffenhausen

Porsche znane jest z tego, że oferuje mnogość wersji modelu 911. Tym razem nie chodzi jednak o drogową odmianę sportowego garbusa z Zuffenhausen, ale o kolejną ekstremalną wersję torową, która będzie przeznaczona tylko i wyłącznie do wyścigowej zabawy.

Obraz
Bartosz Pokrzywiński

Porsche znane jest z tego, że oferuje mnogość wersji modelu 911. Tym razem nie chodzi jednak o drogową odmianę sportowego garbusa z Zuffenhausen, ale o kolejną ekstremalną wersję torową, która będzie przeznaczona tylko i wyłącznie do wyścigowej zabawy.

Tym razem Porsche zaprezentowało auto, które jest dedykowane dla klientów ze Stanów Zjednoczonych, stanowiących olbrzymi rynek dla niemieckiego producenta. Mowa o Porsche 911 GT America dedykowanym do wyścigów serii United Sports Car Racing (USCR) w klasie GT Daytona.

Porsche 911 GT America bazuje na 911 GT3 Cup. Jest to więc całkowicie wybebeszona karoseria z ogromną klatką bezpieczeństwa, fotelem kubełkowym i wyłącznie tymi przełącznikami, które przydają się w trakcie jazdy na torze wyścigowym.

Porsche 911 GT America
Porsche 911 GT America

Do tego wszystkiego dochodzi nowe tylne skrzydło mające zapewnić jeszcze lepszy balans pomiędzy dociskiem, a prędkością maksymalną auta. Ponadto Porsche 911 GT America wyposażone jest w podłogę z włókna węglowego, wyjście ewakuacyjne oraz cyfrowy zestaw zegarów od Coswortha.

Pod pokrywą silnika pracuje wolnossący bokser, tym razem o pojemności 4,0 l, generujący moc 470 KM. Jednostka przenosi moc na tylną oś za pośrednictwem sześciobiegowej sekwencyjnej przekładni. Za całość trzeba zapłacić 269 000 dolarów, a pierwsze egzemplarze trafią do klientów w październiku.

  • Porsche 911 GT America
  • Obraz
  • Obraz
  • Porsche 911 GT America
[1/4] Porsche 911 GT America Źródło zdjęć: |

Źródło: WCF

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił