Porsche 911 (991) we Frankfurcie

Spośród wielu premier tegorocznego salonu we Frankfurcie wyróżnia się kilka bardzo ważnych aut. Jednym z nich jest bez wątpienia nowe Porsche 911 generacji 991. Jak wygląda sportowy garbus przy sztucznym świetle?

Porsche-IAA-2011Porsche-IAA-2011
Bartosz Pokrzywiński

Spośród wielu premier tegorocznego salonu we Frankfurcie wyróżnia się kilka bardzo ważnych aut. Jednym z nich jest bez wątpienia nowe Porsche 911 generacji 991. Jak wygląda sportowy garbus przy sztucznym świetle?

Chyba wszyscy dziennikarze motoryzacyjni pisali kiedyś o tym, że Porsche ma najbardziej leniwych projektantów na świecie. Z drugiej jednak strony, producent z Zuffenhausen ma też jednocześnie najzdolniejszych projektantów na świecie. Rozwijanie jednej konstrukcji i wykonywanie faceliftingów auta przez 48 lat to ciężka praca.

Trzeba jednak przyznać, że nowe Porsche 911 prezentuje się naprawdę nieźle. Wydłużony o 100 mm rozstaw osi ma sprawić, że auto nie tylko będzie ładnie wyglądało, ale także będzie nadawało się do jeszcze agresywniejszej jazdy. Problemem Porsche zawsze było narowiste i nieco niepewne prowadzenie.

Porsche-IAA-2011
Porsche-IAA-2011

We Frankfurcie zadebiutowały dwie wolnossące, najsłabsze i jedyne do tej pory wersje generacji 991, czyli napędzana 350 konnym sześciocylindrowym bokserem o pojemności 3,4 litra Carrera oraz Carrera S, której sercem jest taki sam silnik, ale o pojemności 3,8 litra produkujący 400 koni mechanicznych.

Wszelkie mocniejsze odmiany jak Turbo czy Turbo S, powstaną poprzez dołączenie turbosprężarek do tych jednostek napędowych. Poza nową 911-tką, we Frankfurcie możemy podziwiać m.in. Panamerę z dieslem pod maską, GT3 RS 4,0 generacji 997 czy Cayman S Black Edition.

  • Porsche-IAA-2011
  • Porsche-IAA-2011
  • Porsche-IAA-2011
  • Porsche-IAA-2011
  • Porsche-IAA-2011
  • Porsche-IAA-2011
  • Porsche-IAA-2011
  • Porsche-IAA-2011
  • Porsche-IAA-2011
  • Porsche-IAA-2011
  • Porsche-IAA-2011
[1/11] Porsche-IAA-2011 Źródło zdjęć: |

Źródło: Carscoop

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa