Porsche 718 GTS z 4-litrowym silnikiem. Wszystko wraca do normy

Po premierze topowego wariantu GT4, bogato wyposażone Porsche 718 GTS dostaje 4-litrowy silnik boxer z 6 cylindrami w miejsce 2,5-litrowego 4-cylindrowca. Kiedy normy zużycia paliwa stają się bardziej realne, również silniki aut sportowych powoli wracają do... normy.

Większy silnik poprawi przyspieszenie i reakcje silnika, ale czy nie pogorszy zwinności auta w ciasnych zakrętach. Pewnie niebawem się przekonamy.Większy silnik poprawi przyspieszenie i reakcje silnika, ale czy nie pogorszy zwinności auta w ciasnych zakrętach. Pewnie niebawem się przekonamy.
Źródło zdjęć: © fot. mat. prasowe
Marcin Łobodziński

Porsche 718 GTS do tej pory był oferowany z silnikiem 4-cylindrowym o pojemności 2,5 litra oraz mocy 365 KM. Imponująca maszyna sportowa była pozycjonowana najwyżej w całej gamie, nie wliczając w to niemal wyścigowej odmiany GT4. I to właśnie z GT4 pochodzi nowa jednostka, która trafia w tym roku do GTS.

Jest to 4-litrowy, wolnossący boxer z 6 cylindrami i mocą 400 KM, która w optymalnych warunkach zapewni przyspieszenie do 100 km/h w czasie 4,5 s. Dotyczy to wersji z manualną przekładnią o sześciu przełożeniach. Niebawem pojawi się też odmiana z PDK oraz pakiet Sport Chrono, które jeszcze poprawią osiągi.

Taki silnik bez doładowania zapewni najlepsze z możliwych, naturalne, natychmiastowe reakcje na polecenia kierowcy. Wolnossący charakter to także łatwość prowadzenia samochodu w poślizgu i obroty, które kończą się na poziomie 7800. Wraz z nowym silnikiem zmienia się także układ wydechowy, którego dwie końcówki zamontowano po bokach, a nie pośrodku jak w wycofywanym modelu.

Nowego GTS-a rozpoznacie po innym rozmieszczeniu końcówek wydechu.
Nowego GTS-a rozpoznacie po innym rozmieszczeniu końcówek wydechu. © fot. mat. prasowe

Za sprawą standardowego sportowego zawieszenia PASM, a także zmniejszonego o 20 mm prześwitu i systemu Porsche Torque Vectoring z mechaniczną blokadą tylnego dyferencjału nowa generacja GTS może być innym samochodem niż do tej pory. Bez problemu stanie w szranki na torze z bazową wersją 911, a użytkownicy GT4 mają przewagę jedynie 20 KM i oczywiście bardziej rozbudowanej aerodynamiki. Ciekaw jestem, jak większy i prawdopodobnie cięższy silnik wpłynie na masę oraz jej balans.

Oczywiście nie zapomniano o emisji spalin. Przy niedużym obciążeniu silnik na zmianę wyłącza jeden z dwóch rzędów cylindrów. Układ wydechowy został wyposażony w filtr cząstek stałych, a układ zasilania w piezoelektryczne wtryskiwacze. Zużycie paliwa w cyklu łączonym (WLTP) ma wynieść 10,8 l/100 km.

GTS to najbardziej luksusowa wersja Boxstera i Caymana, ale nie najmocniejsza.
GTS to najbardziej luksusowa wersja Boxstera i Caymana, ale nie najmocniejsza. © fot. mat. prasowe

Porsche 718 Cayman GTS będzie oferowane w cenie 407 tys. zł, a 718 Boxster GTS – 410 tys. zł. To nieco wyższe kwoty niż obecnego modelu z mniejszym silnikiem, który w wersji Cayman kosztuje od 390 tys. zł, a Boxster 393 tys. zł. Oba modele będą dostępne w Polsce od końca marca 2020 r.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/10] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów