Porsche 718 Cayman GT4 RS jeszcze nie zadebiutował, a już bryluje na Nürburgringu

Porsche już nieraz pokazało, że potrafi podnieść emocje tuż przed premierą danego modelu. Nie inaczej jest w przypadku 718 Caymana GT4 RS, który jest w fazie końcowych testów i właśnie pokazał, na co go stać na Nürburgringu. Jest na co popatrzeć.

Porsche 718 Cayman GT4 RSPorsche 718 Cayman GT4 RS
Źródło zdjęć: © fot. Porsche
Filip Buliński

Chociaż motoryzacja zmierza w kierunku elektryfikacji, Porsche nie szczędzi ostatnio prezentacji coraz mocniejszych i ostrzejszych odmian spalinowych modeli. Po Cayennie Turbo GT, fani Porsche z niecierpliwością czekają na premierę topowego Caymana. Bo GT4 nie jest ostatnim słowem Niemców.

Porsche pochwaliło się ostatnio wykonanym przez jeszcze delikatnie zamaskowanego 718 Cayamana GT4 RS okrążenia w Zielonym Piekle. Za kierownicą zasiadł nie kto inny jak Jörg Bergmeister, który pokonał pętlę o długości 20,6 km w czasie 7:04,511 min (dla pętli 20,832 km czas wynosił 7:09,300 min), co oznacza, że samochód jest nie tylko o 23,6 s szybszy od zwykłego 718 GT4, ale pokonał także m.in. obecną generację 911 Turbo S (o 13 sekund), McLarena 720S (o 3 sekundy) czy Mercedesa-AMG GT R Pro (o włos, bo tylko o 0,1 s). Z kolei do obecnej 911 GT3 zabrakło 9 sekund.

On board the new Porsche 718 Cayman GT4 RS at the Nürburgring

Jörg Bergmeister brał udział w rozwoju samochodu, a na same jazdy testowe i szlifowanie poszczególnych podzespołów poświęcił 500 godzin. Według niego GT4 RS to jeden z najostrzejszych samochodów, jakie Porsche kiedykolwiek stworzyło. Podczas bicia rekordu w aucie zamontowano wyścigowy fotel oraz opony Michelin Pilot Sport Cup 2 R, ale Porsche obiecuje, że obie opcje będą także dostępne za dopłatą dla klientów .

Co wiadomo do tej pory o 718 Caymanie GT4 RS? Niewiele. Niemcy podkreślają jednak, że model ma być lżejszy, dysponować większą siłą docisku, bardziej responsywnym prowadzeniem i rzecz jasna większą mocą. O ile zwykły GT4 ma 420 KM, tu możemy się spodziewać co najmniej 450 KM.

Nie pozostaje nic innego, jak czekać na oficjalną premierę samochodu. Porsche 718 Cayman GT4 RS ma zadebiutować w listopadzie 2021 r.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/5] Źródło zdjęć: |

Wybrane dla Ciebie

Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
"Mogą demoralizować kierowców". Ekspert o projekcie zmian w przepisach
"Mogą demoralizować kierowców". Ekspert o projekcie zmian w przepisach