Polska trzecim rynkiem dla Mitsubishi! Zaskakujące...

Japoński producent Mitsubishi poinformowało właśnie, że z wynikiem 9 032 aut sprzedanych aut w minionym roku, Polska awansowała o cztery miejsca w rankingu marek. Polska motoryzacyjnym rajem dla producentów?!

Obraz
Michal Grygier

Chyba nie, ponieważ cały czas sprzedaje się u nas znacznie mniej egzemplarzy niż w Niemczech, Francji, czy Hiszpanii. Zatem czy dobrze informować o takim fakcie? Może zwyczajnie w innych krajach tak kiepsko sprzedają się Mitsu, że wynik niecałych 10 tysięcy w Polsce daje trzecią pozycję?

Ale dzięki temu udało się jej uzyskać znaczący, 76% wzrost udziału w polskim rynku nowych pojazdów osobowych i ciężarowych, który wyniósł 2,5%. Dla porównania średni udział w rynku aut tej marki w krajach europejskich kształtuje się na poziomie około 0,7%.

Warto dodać, że w pierwszych trzech kwartałach roku fiskalnego 2009 (który kończy się w marcu 2010) Polska była trzecim największym rynkiem Mitsubishi w Europie (za Niemcami i Wielką Brytanią).

W 2008 roku udział aut Mitsubishi w polskim rynku aut wyniósł 1,42%. Rok później zwiększył się on o 76% do poziomu 2,5%, co przesunęło markę spod znaku Trzech Diamentów z 18. na 14. pozycję w rankingu sprzedaży samochodów.

Stało się tak za sprawą istotnych zmian strukturalnych w firmie i sieci dealerskiej, nowej strategii zarządzania i dzięki powodzeniu, jakim cieszą się liczne nowe modele tej marki.

Najlepiej sprzedający się Mitsubishi Lancer zdobył w roku ubiegłym 3 638 klientów. To niemal 140% więcej niż w 2008 roku, a jego udział w segmencie aut klasy niższej średniej zwiększył się prawie 2,5-krotnie, dając temu modelowi awans o osiem pozycji w rankingu pojazdów tej klasy.

W roku ubiegłym Mitsubishi Outlander, który trafił do 3 156 klientów, notując prawie 75% wzrost sprzedaży, stał się SUV-em nr 1 w Polsce. Dzięki takim rezultatom awansował o trzy miejsca w rankingu aut typu SUV, a jego udział w tym segmencie zwiększył się o 53% i wyniósł 11,6% (z 7,58% w 2008 roku).

„Cieszę się, że wybrany przez nas kierunek działań przynosi wymierne efekty - mówi dyrektor zarządzający polskiego oddziału Mitsubishi Motors, Arkadiusz Tomala. „Ambitny plan sprzedaży 10 000 aut w 2010 roku to kolejne wyzwanie, któremu będziemy starali się sprostać. Sprzyjają nam wyróżniające spośród konkurencji cechy aut Mitsubishi takie jak niezawodność, dobre własności jezdne czy nietuzinkowy wygląd w połączeniu z atrakcyjną ceną, a także coraz wyższy poziom obsługi w autoryzowanych stacjach dealerskich. Zależy nam na tym, aby jak największa liczba polskich klientów miała okazję docenić te zalety”.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił