Poduszka antyzderzeniowa na autostradzie A2 – do czego służy?

Służba Autostrada Eksploatacja zabezpiecza swoich pracowników podczas czynności wykonywanych na autostradzie A2. Tylko w 2019 roku trzykrotnie razy udało się zminimalizować skutki zdarzeń drogowych i zapobiec tragedii. Wszystko dzięki poduszce antyzderzeniowej.

Poduszka antyzderzeniowaPoduszka antyzderzeniowa
Źródło zdjęć: © fot. mat. prasowe
Marcin Łobodziński

Coraz częściej na autostradzie A2 można spotkać sprzęt ze zdjęcia. Jest to odpowiedź na zachowania kierowców, którzy rzadko kiedy zwalniają na odcinkach remontowanych oraz takich, na których wykonuje się jakiekolwiek prace. Jeśli nie zmusza ich do tego kierowca jadący z przodu, zwykle prędkość spada do takiej, by spokojnie mieścić się pomiędzy elementami zwężenia drogi.

W przeprowadzonym w lipcu 2019 roku na autostradzie A2 badaniu ankietowym 71 proc. badanych kierowców przyznało, że zauważyło pracujący na autostradzie sprzęt, lecz jedynie 48 proc. dostosowało prędkość do ustawionego oznakowania. Zaledwie 38 proc. badanych zmniejszyło prędkość do – ich zdaniem – odpowiedniej, a aż 10 proc. uznało, że nie musi zwalniać.

– By zapewnić bezpieczeństwo naszym pracownikom, ale też osobom podróżującym naszą autostradą zdecydowaliśmy się na zakup specjalnych energochłonnych osłon, wyposażonych w tablice sygnalizacyjne, których zadaniem jest zabezpieczenie robót prowadzonych na jezdni autostrady. Tylko w tym roku doszło do trzech zdarzeń, w których poduszka antyzderzeniowa uratowała życie kierowcom – mówi Włodzimierz Matczak, dyrektor Eksploatacji Autostrady w firmie Autostrada Eksploatacja.

– Wypadki, w których kierowcy najechali na tył osłony energochłonnej, pokazały, że sprzęt ten spełnił swoje zadanie. Wszystkie roboty prowadzone na jezdni staramy się w miarę możliwości zabezpieczać tym sprzętem. Nasi pracownicy, korzystający z osłony również czują się bezpieczniej, prowadząc prace na autostradzie — dodaje Włodzimierz Matczak.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

DOL-e na polskich drogach. Ich budowę zaczęto w czasach zimnej wojny
DOL-e na polskich drogach. Ich budowę zaczęto w czasach zimnej wojny
Octavia za mniej niż 500 zł miesięcznie. Czyżby presja Chińczyków?
Octavia za mniej niż 500 zł miesięcznie. Czyżby presja Chińczyków?
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
Test: Ineos Grenadier – jeszcze lepszy i do tego tańszy
Test: Ineos Grenadier – jeszcze lepszy i do tego tańszy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie