Obraz

Podstawowe Audi R8 jednak z silnikiem V6 biturbo?

Według najnowszych doniesień, Audi przygotowuje do produkcji podstawową wersję modelu R8. Prawdopodobnie będzie napędzana silnikiem V6.

Nie dalej jak cztery miesiące temu informowaliśmy o planie wprowadzenia hybrydowego Audi R8, napędzanego jednostką 2,5 litra turbo, jako wersji podstawowej. Wówczas media sugerowały właśnie taki silnik, a nie jak informowano nas jeszcze wcześniej jednostkę V6 biturbo. Teraz znów nastąpił powrót do pierwotnej informacji, ale być może nie bez przyczyny. Nieoficjalnie mówi się, że R8 z jednostką 2.5 TFSI, nawet wspomaganą silnikiem elektrycznym, byłoby z marketingowego i wizerunkowego punktu widzenia wewnętrzną konkurencją dla modelu TT RS. Dlatego R8 musi mieć większy silnik. Z drugiej jednak strony nie wyklucza się, że ze względu na oszczędności w koncernie, Audi musi przełożyć planowany debiut hybrydowej odmiany wyposażonej nie tylko we wspomniany silnik elektryczny, ale silnik spalinowy miał mieć konstrukcję układu turbo opartą o elektryczną sprężarkę, taką jak w niedawno zaprezentowanym S Q7.

Na zdjęciu Audi R8 Plus
Na zdjęciu Audi R8 Plus

Z wizerunkowego punktu widzenia Audi R8 V6 biturbo wypada nieco gorzej niż wcześniejsze Audi R8 4.2 V8, ale nie musi mieć gorszych osiągów. Co więcej, moda na powszechny downsizing widoczna nie tylko w Audi to rzecz coraz bardziej oczywista dla konsumentów. Nowa jednostka nie mogłaby być słabsza, czy równie mocna jak poprzednik V8, więc minimum jakie musiałaby generować to 450 KM. Przypuszczam, że w R8 miałby nieco więcej mocy, około 500 KM. I tu po raz kolejny, z wizerunkowego punktu widzenia liczba 500 bardziej pasuje do takiego modelu, jakim jest R8.

Wyposażony w taki silnik, sportowy model Audi nie miałby się czego wstydzić. Mógłby być wyraźnie lżejszy od wersji V10, więc stanowiłby zwinniejszą odmianę topowego odpowiednika. Oczywiście połączenie silnika V6 biturbo z napędem na cztery koła byłoby realizowane przez 7-stopniową skrzynię S tronic. Klienci też chyba jednak woleliby mieć pod maską V6 biturbo niż hybrydowe 2.5 turbo. A wam, która specyfikacja bardziej odpowiada?

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów