Po pięciu dekadach Kuba znosi restrykcje dotyczące sprzedaży nowych samochodów

Jednym ze stałych elementów krajobrazu na Kubie są klasyczne, przede wszystkim amerykańskie samochody. Wkrótce sytuacja może się zmienić. Już od jutra wchodzi w życie nowa ustawa, dzięki której kubański rząd chce ożywić rynek, dając więcej swobody obywatelom.

KubaKuba
Mariusz Zmysłowski

Jednym ze stałych elementów krajobrazu na Kubie są klasyczne, przede wszystkim amerykańskie samochody. Wkrótce sytuacja może się zmienić. Już od jutra wchodzi w życie nowa ustawa, dzięki której kubański rząd chce ożywić rynek, dając więcej swobody obywatelom.

Do te pory zgodnie z prawem, przeciętni obywatele nie mieli możliwości zakupu samochodu wyprodukowanego później, niż miała miejsce kubańska rewolucja. Oznacza to, że po ulicach Kuby poruszały się przede wszystkim samochody, które zjechały z taśm produkcyjnych przed 1959 rokiem. Wynikało to z faktu, że od czasów rewolucji panował zakaz kupna nowych aut, zatem rynek wtórny z czasem zamarł.

Kuba
Kuba

Po wprowadzeniu w życie ustawy, Kubańczycy będą mogli kupować i sprzedawać samochody, a osoby emigrujące z kraju będą mogły przekazać swoje auto krewnym. Jednocześnie na handel samochodami narzucono pewne restrykcje. Zarówno sprzedający, jak i kupujący będą musieli odprowadzić 4% podatku. Dodatkowo, nabywca jest zobowiązany udokumentować, że pieniądze, które posłużą w finalizacji transakcji pochodzą z legalnego źródła. Niestety nie zaliczają się do nich pieniądze otrzymane od krewnych z zagranicy.

Wchodząca w niedzielę w życie ustawa świadczy o pozytywnych przemianach na Kubie. Niestety wszystko wygląda dobrze tylko w teorii. W rzeczywistości bardzo mała część społeczeństwa będzie mogła sobie pozwolić na zakup samochodu. Można się więc spodziewać, że jeszcze przez długi czas na ulicach Hawany królować będą zabytkowe [Chevrolety](http://Oldsmobile Cutlass | Galerie Czytelników) czy Chryslery.

Źródło: AutoGuide

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił