Po liftingu – ABT AS 4 (2012)

W zeszłym roku Audi dokonało modernizacji swojego modelu A4, więc była to dobra okazja dla firmy ABT na odświeżenie palety dodatków do tego wozu. Oto co oferuje niemiecki tuner.

Obraz
Olgierd Lachowski

ABT jest doskonale rozpoznawalną firmą tuningową zajmującą się przerabianiem samochodów marek należących do koncernu Volkswagen. Ponieważ przedsiębiorstwo chce być ciągle na topie, gdy tylko pojawia się nowy model Audi, Volkswagena, Škody czy Seata, niedługo potem taki samochód widnieje też w katalogu ABT-a. Tak się również dzieje z autami, które przeszły lifting, czego przykładem jest odświeżone Audi A4.

Zmiany nadwoziowe proponowane przez stylistów z Kempten nie są duże, ale łatwo je odnaleźć. W przerobionym wozie pojawi się listwa pod przednim zderzakiem i listwy progowe. Do tego na przednich błotnikach będą doklejone imitacje otworów wentylacyjnych (to chyba nienajlepszy pomysł). Z tyłu natomiast pojawi się nakładka pod zderzakiem, w której będą otwory na rury wydechowe oraz niewielka listwa na pokrywie bagażnika. Na razie detale te można zobaczyć na wirtualnym modelu AS 4 na zdjęciach.

Oprócz tego ABT będzie nadal sprzedawał felgi o rozmiarach 19” i 20”, które będą się charakteryzowały różnymi wzorami. Na zdjęciach jeden z zestawów.

Na początek tuner proponuje zmiany do trzech znanych dobrze silników. Dwa z nich to jednostki benzynowe, a jeden to motor o zapłonie samoczynnym. Mniejszy z benzynowców (o objętości 2,0 l) zamiast seryjnych 211 KM będzie miał 275 KM, a to dzięki pakietowi Power.

Obraz

Zestaw Power przygotowany do 3-litrowego wzmocnionego kompresorem silnika instalowanego w Audi S4 da mu 102-konny wzrost mocy. Łatwo więc obliczyć, że ABT AS 4 3.0 TFSI Power będzie miał moc aż 435 KM. Dzięki tym wszystkim koniom mechanicznym przyspieszenie do 100 km/h w tym wozie powinno wynosić 4,80 s, a prędkość maksymalna po zdjęciu ogranicznika 282 km/h.

Nabywcy A4 z jednostką dieslowską o objętości skokowej 3,0 l będą mogli liczyć na podniesienie jej mocy o 37 KM (do 282 KM), a momentu obrotowego o 60 Nm (do 560 Nm).

Wszystkie opisywane tutaj modyfikacje wkrótce pojawią się w katalogu tunera.[block position="inside"]6542[/block]

Źródło: WCF

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej