Plany Subaru – większy SUV, bogatsze wersje i hybryda

Subaru dobrze radzi sobie w czasach kryzysu na rynku motoryzacyjnym. Japoński producent przewiduje w najbliższych latach dalszy wzrost sprzedaży swoich aut, zwłaszcza w USA. O tym, jak chce to osiągnąć, opowiedział w wywiadzie dla Wards Auto Ken Lin, dyrektor ds. rozwoju produktów w Subaru.

Obraz
Wojciech Kaczałek

Subaru dobrze radzi sobie w czasach kryzysu na rynku motoryzacyjnym. Japoński producent przewiduje w najbliższych latach dalszy wzrost sprzedaży swoich aut, zwłaszcza w USA. O tym, jak chce to osiągnąć, opowiedział w wywiadzie dla Wards Auto Ken Lin, dyrektor ds. rozwoju produktów w Subaru.

Lin liczy na to, że prognozy Subaru nt. sprzedaży aut w 2013 r. są niedoszacowane. W ubiegłym roku firma znalazła nabywców na 706 612 swoich samochodów, a w tym ma osiągnąć wynik na poziomie 750 000. Szczególnie dobrze japoński wytwórca radzi sobie w Stanach Zjednoczonych, gdzie w 2012 r. sprzedał 336 441 pojazdów. Subaru przewiduje, że popyt na jego auta wzrośnie w USA o 30 000.

Ma w tym pomóc nowe wcielenie modelu Forester. Przeszkodzić może za to Tribeca. SUV lub, jak woli Subaru, CUV nie jest popularny i w zeszłym roku rozszedł się w Stanach w liczbie 2075 sztuk. Na razie Tribeca pozostanie w ofercie, ale sam Lin przyznaje, że w porównaniu z konkurencją pojazd jest za mały, za drogi i zbyt paliwożerny.

Lin twierdzi, że Subaru myśli nad kolejnym modelem z trzema rzędami siedzeń, ale większym i bardziej przestronnym od Tribeki. Ponadto firma chce wprowadzić na rynek bardziej luksusowe i bogatsze wersje swoich samochodów. Nie zamierza jednak konkurować z BMW i Mercedesem czy tworzyć osobnej marki, na wzór Lexusa.

Subaru nie jest też zdziwione tym, że BRZ przegrywa rywalizację z Toyotą GT86 i Scionem FR-S. Toyota ma dużo większą sieć dilerską, a dla Subaru współpraca z nią była dobrym "ćwiczeniem z dziedziny inżynierii". Poza tym marka spod znaku plejad dużo zarobiła na kooperacji.

Dyrektor zasugerował także, że trwają prace nad nowym, sportowym Subaru. Nie wiadomo jednak, czy chodzi o BRZ w wersji turbo, czy może o wyczekiwany model WRX/WRX STI. Pewne jest natomiast, że jeszcze w tym roku światło dzienne ujrzy hybryda wyposażona w akumulatory niklowo-metalowo-wodorkowe (Ni-MH), ale reszta szczegółów na temat tego auta pozostaje tajemnicą.

Źródło: SubaruWards Autoautomotive.comAutoblog

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
VW powierzył mu stworzenie amerykańskiej marki. Tak Niemcy chcą podbić USA, wykorzystując zamysł Trumpa
VW powierzył mu stworzenie amerykańskiej marki. Tak Niemcy chcą podbić USA, wykorzystując zamysł Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Octavia za mniej niż 500 zł miesięcznie. Czyżby presja Chińczyków?
Octavia za mniej niż 500 zł miesięcznie. Czyżby presja Chińczyków?
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
Test: Ineos Grenadier – jeszcze lepszy i do tego tańszy
Test: Ineos Grenadier – jeszcze lepszy i do tego tańszy