Plany Lamborghini na najbliższe lata

Obecnie Lamborghini skupia się na swoim najnowszym dziele - modelu Aventador, którego pierwszy rok produkcji został wyprzedany niedługo po genewskiej premierze. Jakie plany ma włoski producent na nadchodzące lata? Odpowiedź na to pytanie znajdziecie w dalszej części wpisu.

LamborghiniLamborghini
Arkadiusz Gabrysiak

Obecnie Lamborghini skupia się na swoim najnowszym dziele - modelu Aventador, którego pierwszy rok produkcji został wyprzedany niedługo po genewskiej premierze. Jakie plany ma włoski producent na nadchodzące lata? Odpowiedź na to pytanie znajdziecie w dalszej części wpisu.

Według pierwszych informacji kolejnym nowym modelem w ofercie będzie bardzo mocno limitowana produkcja konceptu Sesto Elemento, zaprezentowanego światu po raz pierwszy na salonie samochodowym w Paryżu w 2010 roku. Nie będzie on jednak następcą żadnego modelu - zajmie raczej pozycję Reventona. Będzie więc bardzo drogi i powstanie jedynie kilka lub kilkanaście egzemplarzy.

Lamborghini Sesto Elemento
Lamborghini Sesto Elemento

W najbliższym czasie planowana jest oczywiście także wersja roadster modelu Aventador oraz - znając Lamborghini - mocniejsza i odchudzona edycja Super Veloce. Po wprowadzeniu do produkcji modelu coupe, firma zaprezentuje rok później odmianę roadster, która będzie wyposażona w wieloczęściowy dach z włókna węglowego, montowany do ukrytych węzłów konstrukcyjnych nadwozia i przechowywany złożony na płasko w bagażniku.

Dwa lata później zostanie zaprezentowany Aventador SuperVeloce – o 150kg lżejszy od podstawowej wersji pojazdu dzięki wykończeniu wnętrza z włókna węglowego oraz ogólnej redukcji masy. Dodatkowo zyska 50KM i duży karbonowy spoiler. Wersja superszybka Aventadora będzie produkowana tylko w 2015 roku w limitowanej ilości 350 sztuk.

Geneva Motor Show 2011 - Lamborghini Aventador LP700-4
Geneva Motor Show 2011 - Lamborghini Aventador LP700-4

W 2016 Aventador coupe i roadster przejdą facelifting. Nastąpi też wzmocnienie silnika z wersji SV, co przyniesie powstanie modelu LP750-4. Przestylizowany zostanie tył auta – pojawi się nowy dyfuzor i siatkowy grill na całej szerokości. Zmiany zajdą również w wyglądzie tylnych świateł. Zarys przodu ulegnie zmianie, poszerzone zostaną wloty powietrza.

Ostatnią odmianą Aventadora będzie zaprezentowana w 2019 roku LP850-4 Jota, wykorzystująca odlewy węglowo-krzemianowe jako obudowy skrzyni biegów, dyferencjału i elementy karbonowe w zawieszeniu. Jota będzie 250kg lżejsza niż standardowy Aventador i 100kg lżejsza niż wersja SuperVeloce. Moc wzrośnie o 100KM w stosunku do odmiany poliftowej. Będzie to samochód limitowany jedynie do 50 egzemplarzy.

W 2013 roku ma natomiast przyjść pora na następcę modelu Gallardo, który najprawdopodobniej przyjmie nazwę Cabrera. Oczywiście wersja bez dachu także jest w planach. Tak samo jak Gallardo, jego następca będzie nosił nazwę po walecznym Hiszpańskim byku. Zadebiutuje on w 2013 roku jako 570-konne coupe wyposażone w silnik V10. Cabrera Spyder dołączy do rodziny Lamborghini rok później. Nadwozie samonośne będzie składało się z kilku łączonych ze sobą karbonowych elementów (rozwiązanie tańsze w produkcji niż jednoczęściowy monokokpit Aventadora). Cabrera ma być nieznacznie lżejsza i większa niż Gallardo, a osiągami przewyższy poprzednika w odmianie LP570-4 Superleggera.

Wersja Spyder będzie wyposażona w miękki składany dach, zbliżony do tego, który znamy z obecnego mniejszego modelu Lamborghini.

W 2017 roku zadebiutuje Cabrera Superleggera – model produkowany jedynie przez rok w limitowanej ilości 250 sztuk. Będzie on lżejszy o 150kg, dzięki podobnym zabiegom co przy redukcji masy Aventadora. Moc pojazdu wzrośnie do 595KM. W szóstym roku produkcji Cabrera przejdzie facelifting, który utrzyma się na nadwoziu następcy Gallardo przez drugą połowę swojego okresu produkcji, czyli do około 2024 roku.

Lamborghini Estoque
Lamborghini Estoque

W okolicach roku 2014 Lamborghini ma wprowadzić do swojej oferty długo oczekiwane, czterodrzwiowe coupe - model Estoque. Ma on bazować na nowej płycie podłogowej MSB rozwijanej także dla innych pojazdów grupy VW (Porsche Panamery, Audi A8 i Bentleya Continentala). Na dalszym etapie rozwoju projektu wariacją Estoque ma być także dwudrzwiowe, luksusowe auto klasy GT z silnikiem umiejscowionym z przodu, które pomieści 4 pasażerów. Pierwszy 4-drzwiowy sedan Lamborghini będzie napędzany tym samym V10 co opisywana powyżej Cabrera. Ma ona oferować doskonałe osiągi i luksus na najwyższym poziomie, któremu nie dorówna żaden samochód w tej klasie, wywołując spore zamieszanie w segmencie luksusowych sedanów z najwyższej półki.

W 2015 roku Lamborghini pokaże światu koncept 2-drzwiowej, 4-miejscowej wersji Estoque ze składanym dachem. Ta odmiana wejdzie do produkcji rok po prezentacji i będzie sprzedawana jako rocznik modelowy 2017. Sedan od Lamborghini przejdzie po 5 latach facelifting. Jednocześnie zaprezentowany zostanie koncept skróconego Estoque – dwudrzwiowe coupe o układzie siedzeń 2+2 celujący w luksusowe sportowe samochody z Niemiec i Wielkiej Brytanii. Estoque Coupe zawita w salonach w 2021 roku.

Oczywiście nie jest oficjalne oświadczenie prasowe Lamborghini, jednak wszystko wskazuje na to, że informacje te mogą być prawdziwe.

Podsumowując:

2011 – LP550-2 Spyder i wyjazd pierwszych egzemplarzy LP700-4 Aventador na ulice;

2012 – LP700-4 Roadster i Sesto Elemento;

2013 – następca modelu Gallardo (Cabrera);

2014 – Estoque/4-drzwiowy sedan i następca modelu Gallardo w wersji Spyder;

2015 – LP700 Super Veloce i koncept modelu Estoque ze składanym dachem;

2016 – facelifting LP700 coupe i roadstera;

2017 – Estoque Convertible i następca modelu Gallarrdo w odmianie Superleggera;

2018 – facelifting następcy Gallardo;

2019 – LP700 Jota;

2020 – facelifing modelu Estoque Sedan/Convertible i koncept modelu Estoque Coupe;

2021 – Estoque Coupe i następca modelu LP700

PS Mariusz, dzięki za cynk oraz tłumaczenie!

Źródło: AutoblogInside Line100 Oktanów

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Ruszyła akcja policji. Będzie trwała przez tydzień
Ruszyła akcja policji. Będzie trwała przez tydzień
Koniec płacenia na bramkach. Idzie zmiana na chorwackich autostradach
Koniec płacenia na bramkach. Idzie zmiana na chorwackich autostradach
Test: Toyota Hilux GR Sport II – dokładnie taka, jak trzeba
Test: Toyota Hilux GR Sport II – dokładnie taka, jak trzeba
Elektryczny Golf później niż planowano. To kwestia pieniędzy
Elektryczny Golf później niż planowano. To kwestia pieniędzy
Potężne kary w 2026 r. Sprawdzają każdą umowę na auto
Potężne kary w 2026 r. Sprawdzają każdą umowę na auto
Szef stylistów BMW tłumaczy modę na duże grille. Chodzi o Chiny
Szef stylistów BMW tłumaczy modę na duże grille. Chodzi o Chiny
Coraz popularniejsze, ale "okropne w obsłudze". Szef marki krytykuje
Coraz popularniejsze, ale "okropne w obsłudze". Szef marki krytykuje
Rozbili chińskie auto. Poważna wada wyszła na jaw
Rozbili chińskie auto. Poważna wada wyszła na jaw
Nowy sprzęt na A4. Jedziesz 140 km/h? I tak dostaniesz mandat
Nowy sprzęt na A4. Jedziesz 140 km/h? I tak dostaniesz mandat
Pojechałem na giełdę w Słomczynie poszukać samochodów. Wróciłem z 50 groszami w kieszeni
Pojechałem na giełdę w Słomczynie poszukać samochodów. Wróciłem z 50 groszami w kieszeni
Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić