Plan Volkswagena na zyski? Większa autonomia poszczególnych marek

Volkswagen próbuje chwytać się nowych rozwiązań, by poprawić swoją sytuację finansową. Według dyrektora generalnego koncernu Volkswagen Auto Group kolejnym krokiem będzie zwiększenie autonomii niektórych marek wchodzących w skład grupy.

Volkswagen ID.BuzzVolkswagen ID.Buzz
Źródło zdjęć: © WP | Mateusz Żuchowicz
Kamil Niewiński

Sytuacja w Grupie Volkswagena, a w szczególności w przypadku jej największej marki, być może nie jest zła, lecz z pewnością daleka od idealnej. Koncern ciągle musi pić piwo, które sam sobie nawarzył w związku z aferą Dieselgate, marka Volkswagen nie osiąga odpowiedniego poziomu rentowności, a firma Cariad, która jest odpowiedzialna za tworzenie oprogramowania, przeżyła ogromne zmiany wewnętrzne.

Wszystkie te problemy ciągną za sobą nie tylko konsekwencje finansowe. Opóźnienia w tworzeniu oprogramowania do samochodów koncernu bezpośrednio przyczyniły się do przesunięcia premier nowych modeli czy systemu autonomicznej jazdy, a także do ogromnych czystek na stanowiskach kierowniczych Cariadu. Zmiany są jednak zarządzane na wszystkich szczeblach koncernu.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Wakacje w samochodzie - 3 sposoby, by uniknąć hotelu

Jak podaje serwis ANEurope, nową strategię dotyczącą oszczędności przedstawił dyrektor generalny koncernu, Oliver Blume. VAG ma dać swoim markom więcej niezależności. Każdy producent otrzyma cel zwrotu ze sprzedaży, odpowiedni kapitał, a także autonomię w kontekście podejmowanych działań, by wspomniane cele osiągać. 

Zmiana ta ma najbardziej pomóc markom popularnym, a przede wszystkim Volkswagenowi. W ostatnich latach bowiem pod kątem finansowym koncern dźwigany był na plecach Audi czy Porsche, podczas gdy sam Volkswagen zaczął przegrywać z konkurencją. Coraz lepiej radzi sobie również Skoda, która na nowych zasadach działania wprowadzonych przez Blume’a także powinna zyskać.

Wybrane dla Ciebie

Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
"Mogą demoralizować kierowców". Ekspert o projekcie zmian w przepisach
"Mogą demoralizować kierowców". Ekspert o projekcie zmian w przepisach