Pininfarina i Roux Helmets stworzyły wyścigowy kask chłodzony cieczą

Kunszt dizajnerski Pininfariny i doświadczenie w produkcji kasków Roux Helments zaowocowało stworzeniem nowatorskich kasków, które w zależności od modelu mogą być wykorzystywane zarówno w wyścigach klasy GT, jak i Formule 1. Oba wykorzystują technologię Roux Cool-X, która polega na obniżeniu temperatury wewnątrz kasku dzięki cyrkulacji cieczy.

Oficjalne ceny zostaną ogłoszone na wiosnę, a sprzedaż rozpocznie się jesieniąOficjalne ceny zostaną ogłoszone na wiosnę, a sprzedaż rozpocznie się jesienią
Źródło zdjęć: © fot. mat. prasowe
Filip Buliński

Pininfarina kojarzy się nie z produkcją akcesoriów wyścigowych, ale z tworzeniem pięknych nadwozi. Jednak nie jest to pierwszy raz, kiedy firma brała udział w projektowaniu kasków. Najnowsza seria powstała we współpracy z Roux Helmets i składa się z lekkich i wytrzymałych modeli, które łączą niemal wszystkie przydatne cechy. Prezentacja odbyła się na Performance Racing Industry Trade Show w Indianapolis

Jednym z najbardziej przydatnych rozwiązań jest wbudowany system chłodzenia cieczą. Nie muszę raczej wspominać, że temperatura pod kombinezonem i kaskiem podczas wyścigu jest naprawdę wysoka, co nie sprzyja koncentracji. Dzięki recyrkulacji cieczy, temperaturę wewnątrz skorupy można stopniowo obniżać.

Każdy kask z serii ma także wbudowany podajnik wody pitnej i system łączności z głośnikami oraz mikrofonem z redukcją szumów. Nie zabrakło układu awaryjnego zdejmowania go w razie wypadku. Model zyskał najważniejsze homologacje (m.in. najnowszą FIA 8860) i spełnia normy zaawansowanej ochrony balistycznej (ABP). Przygotowane zostały różne odmiany kasków, dzięki czemu można je stosować w serii wyścigowej aut z nadwoziem otwartym (od Formuły 4 do Formuły 1), a także zamkniętym (m.in. klasa GT).

Jak donosi portal CarAndDriver, w zależności od wersji i użytych materiałów, kask ma kosztować od 1,2 do nawet 5 tys. dol (od 4,5 do 19 tys. zł). Dokładne ceny mają być znane na wiosnę, a sprzedaż rozpocznie się jesienią.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów