Pierwszy trening przed 24h Le Mans za nami. Polacy przyzwoicie

Za nami pierwszy trening, który zainaugurował weekend wyścigowy przed 24h Le Mans. Na czele klasyfikacji uplasowały się dwa samochody Toyoty. Pierwsze oficjalne przejazdy zaliczyli również Robert Kubica oraz obie załogi Inter Europol Competition.

24h Le Mans 202324h Le Mans 2023
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Peugeot Sport
Kamil Niewiński

Oto i jest - już oficjalnie rozpoczynamy weekend wyścigowy, którego finałem będzie 24h Le Mans. Zanim jednak załogi ruszą na 24-godzinny bój, muszą odpowiednio zapoznać się z Circuit de la Sarthe. Nie chodzi tylko o nauczenie się toru, ale również odpowiednie ustawienie samochodu, by ten zachowywał się jak najlepiej na nitce, która wymaga niesamowitej wszechstronności i wytrzymałości.

Klasa Hypercar na razie nie przyniosła wielu niespodzianek - na czele znalazły się dwie załogi Toyoty. Ekipa jadąca z numerem #8 w składzie Sebastien Buemi/Brendon Hartley/Ryo Hirakawa wyprzedziła załogę #7 (Mike Conway/Kamui Kobayashi/Jose Maria Lopez). Przewaga nie jest jednak ogromna - mniej niż 0.2 s do zwycięzców stracił zaś Cadillac #2 (Earl Bamber/Alex Lynn/Richard Westbrook).

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Porsche 919 Hybrid EVO pobiło rekord Północnej Pętli

Polskich kibiców najmocniej interesuje oczywiście klasa LMP2. W niej na pierwszym miejscu trening zakończyła Jota #28 (David Henemeier-Hansson/Oliver Rasmussen/Pietro Fititpaldi). Załoga Team WRT (Robert Kubica/Rui Andrade/Louis Deletraz) zajęła zaś 15. miejsce w klasyfikacji klasy.

Lepiej poszło natomiast obu samochodom polskiego zespołu Inter Europol Competition. Załoga #34 (Jakub Śmiechowski/Albert Costa/Fabio Scherer) zakończyła pierwszy trening na bardzo dobrej piątej lokacie, zaś samochód z numerem #32 (Mark Kvamme/Jan Magnussen/Andres Fjordbach) zajął 14. miejsce.

Załoga IEC #34
Załoga IEC #34 © Materiały prasowe | Inter Europol Competition

To nie koniec dnia na Circuit de la Sarthe. O 20:00 rozpocznie się drugi trening. Jutro zaś czekają nas kolejne dwie sesje treningowe oraz kwalifikacje wraz z segmentem Hyperpole.

Wybrane dla Ciebie

Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
"Mogą demoralizować kierowców". Ekspert o projekcie zmian w przepisach
"Mogą demoralizować kierowców". Ekspert o projekcie zmian w przepisach