WAŻNE
TERAZ

Tusk po posiedzeniu w BBN. "Każdy, kto odważy się zaatakować Polskę"

Pierwszy Lexus LF-A zjechał z linii produkcyjnej [wideo]

Wygląd Lexusa LF-A nie jest żadną tajemnicą, gdyż nie raz mogliśmy podziwiać już ten samochód. Jednak wszystkie powstałe do tej pory egzemplarze były wersjami przedprodukcyjnymi i przeznaczone były do celów promocyjnych lub testowych. Jednak dopiero w mijającym tygodniu pierwszy produkcyjny Lexus LF-A zjechał z linii produkcyjnej. Jeśli jesteście ciekawi z ilu części składa się ten pojazd i ile stron liczy jego dokumentacja, to zapraszam do lektury.

Pierwszy produkcyjny egzemplarz Lexusa LF-APierwszy produkcyjny egzemplarz Lexusa LF-A
Arkadiusz Gabrysiak

Wygląd Lexusa LF-A nie jest żadną tajemnicą, gdyż nie raz mogliśmy podziwiać już ten samochód. Jednak wszystkie powstałe do tej pory egzemplarze były wersjami przedprodukcyjnymi i przeznaczone były do celów promocyjnych lub testowych. Jednak dopiero w mijającym tygodniu pierwszy produkcyjny Lexus LF-A zjechał z linii produkcyjnej. Jeśli jesteście ciekawi z ilu części składa się ten pojazd i ile stron liczy jego dokumentacja, to zapraszam do lektury.

Produkcja pierwszego egzemplarza rozpoczęła się 15 grudnia 2010 roku, a dopiero w tym tygodniu samochód oficjalnie zjechał z linii produkcyjnej. Lexus LF-A składa się z około 15 000 części, które w dużej mierze składane lub montowane są ręcznie. Wszakże to bardzo drogi supersamochód, a więc japońska jakość jest na pierwszym miejscu.

Przy budowie jednego egzemplarza pracuje natomiast 170 osób, wliczając w to ekipę pracującą przy produkcji komponentów wykonanych z wzmocnionego włóknem węglowym tworzywa sztucznego (CFRP - Carbon Fiber Reinforced Plastic). Krótki film wideo z produkcji CFRP możecie zobaczyć poniżej. A materiału tego w nowym modelu LF-A nie brakuje, gdyż składa się on w 65% z tego lekkiego i mocnego surowca.

Każdy egzemplarz sportowego Lexusa kończy swoją podróż na linii produkcyjnej z dokumentacją liczącą 3500 stron, z czego 300 dotyczy samego procesu produkcyjnego. Oczywiście dokumentacja ta trafi do archiwum, gdzie Lexus zachowa ją w celu identyfikacji poszczególnych zdarzeń i części.

Przypomnijmy, że sercem tego samochodu jest lekka 4,8-litrowa jednostka w układzie V10, która generuje około 560 KM i 480 Nm momentu obrotowego. Ponadto każdy egzemplarz powstaje wedle zlecenia indywidualnego klienta, a Lexus planuje wyprodukować jedynie 500 egzemplarzy modelu LF-A.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
Test: Ineos Grenadier – jeszcze lepszy i do tego tańszy
Test: Ineos Grenadier – jeszcze lepszy i do tego tańszy