Pierwsza generacja Dacii Logan powróci na rynek. Będzie produkowana w Iranie

Są na świecie rynki motoryzacyjne rządzące się swoimi prawami. Przykładem może być Iran, który w ostatnich latach pożegnał się z wieloma producentami, obawiającymi się amerykańskich sankcji. Tamtejsza branża postanowiła wziąć sprawy w swoje ręce, czego dowodem jest planowane wznowienie produkcji Logana.

Renault Pars Tondar - tak wyglądało dotychczasowe, irańskie wydanie Dacii Logan.Renault Pars Tondar - tak wyglądało dotychczasowe, irańskie wydanie Dacii Logan.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Aleksander Ruciński

Jeszcze niedawno rola wiodących producentów w Iranie należała do dwóch francuskich koncernów - PSA i Renault. Ci z powodów politycznych postanowili jednak wycofać się z tamtejszego rynku. Ich dotychczasowi partnerzy szybko wzięli sprawy w swoje ręce i postanowili kontynuować działalność własnym sumptem.

Zaowocowało to stworzeniem irańskiego odpowiednika Peugeota 301, który w ubiegłym roku wystartował za sprawą firmy Khodro Company. Wiele wskazuje, że niebawem dołączy do niego także pierwsza generacja Dacii Logan, a raczej jej irański odpowiednik.

Wymagania tamtejszych klientów jak również przepisy homologacyjne są znacznie mniej restrykcyjne, niż w Europie. O sukcesie danego modelu decyduje przede wszystkim praktyczność i cena, a Logan jest w tych kategoriach niepokonany. Nic więc dziwnego, że Irańczycy nawet po rozstaniu z Renault nie chcą rezygnować z tego modelu.

Renault Pars Tondar
Renault Pars Tondar © mat. prasowe

Za kontynuację produkcji irańskiego Logana oferowanego tam pod nazwami Renault L90, Renault Tondar 90 i Renault Pars Tondar odpowiadać ma konsorcjum SAIPA. Jego dyrektor Javad Soleimani w wywiadzie dla lokalnych mediów przyznał, że SAIPA dysponuje dostępem do 85 proc. części i wiedzy wykorzystywanej dotychczas przez Renault. To powinno wystarczyć do dalszej produkcji sedana, u nas znanego jako Dacia Logan.

Biorąc pod uwagę wcześniejszą działalność SAIPA, nie są to słowa rzucone na wiatr. W przeszłości firma z sukcesem rozwinęła już bowiem kilka lokalnych i chińskich marek. Niewykluczone, że z kontynuacją budżetowego sedana Dacii będzie podobnie.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
"Mogą demoralizować kierowców". Ekspert o projekcie zmian w przepisach
"Mogą demoralizować kierowców". Ekspert o projekcie zmian w przepisach