Dziesięć sztuk Renault Megane RS Red Bull Racing RB7 w Polsce

Zwycięstwo Marka Webbera w Grand Prix Wielkiej Brytanii było dla Renault świetną okazją do zaprezentowania Megane RS Red Bull Racing RB7. Do Polski trafi dziesięć egzemplarzy specjalnego modelu.

Obraz
Wojciech Kaczałek

Zwycięstwo Marka Webbera w Grand Prix Wielkiej Brytanii było dla Renault świetną okazją do zaprezentowania Megane RS Red Bull Racing RB7. Do Polski trafi dziesięć egzemplarzy specjalnego modelu.

Renault nie ma już swojego zespołu w Formule 1, ale wciąż dostarcza silniki różnym stajniom. Spośród czterech teamów, z którymi obecnie współpracuje, największe sukcesy odnosi Red Bull Racing.

JANTE BLACK STEEV DIAMANTEE
JANTE BLACK STEEV DIAMANTEE

W ciągu ostatnich dwóch sezonów austriacki zespół, korzystający z motorów Renault, nie miał sobie równych zarówno w kategorii konstruktorów, jak i kierowców (dwa tytuły Sebastiana Vettela).  Po GP Wielkiej Brytanii na torze Silverstone, Red Bull Racing-Renault prowadzi w klasyfikacji teamów, a Mark Webber i Sebastian Vettel zajmują w mistrzostwach odpowiednio drugie i trzecie miejsce.

Żeby podkreślić zaangażowanie marki w sport, Renault przygotowało kolejny model z serii  Red Bull Racing RB7. Po Twingo RS i Clio RS przyszła pora na większe auto – Megane RS.  Samochód będzie sprzedawany w 24 krajach. Do Polski trafi dziesięć egzemplarzy "byczego" hot-hatcha w cenie 109 950 zł.

Renault Megane RS Red Bull Racing RB7 ma karoserię pomalowaną metalizowanym lakierem Czarny Etoilé. Z ciemnym nadwoziem kontrastują elementy w kolorze Żółty Sirius – listwa aerodynamiczna w przednim zderzaku, obudowy lusterek i dyfuzor. Na dach trafiła naklejka z motywem szachownicy, a na bokach znalazły się symbole Red Bull Racing.

W środku: kubełki Recaro, nowa gałka zmiany biegów i tabliczka z numerem auta.

Obraz

Samochód został wyposażony w zawieszenie Cup z samoblokującym mechanizmem różnicowym i czerwone zaciski hamulcowe Brembo. Na pokładzie znalazł się RS Monitor, służący do sprawdzania danych telemetrycznych.

Renault zamontowało w Megane RS Red Bull Racing RB7 system Stop&Start. Producent twierdzi, że dzięki temu sportowy hatchback spala o 0,7 l mniej benzyny niż dotychczas (średnie spalanie obecnie to 7,5 l/100 km). Emisja CO2 została zredukowana o 16 g, do 174 g/km.

W takim aucie ciekawsze od średniego zużycia paliwa są parametry silnika. Megane RS ma pod maską motor o pojemności 2,0 l. W trybie Normal włączają się układy Stop&Start i nagłego hamowania, ESC (czyli ESP) jest bardziej wyczulone, a jednostka dysponuje mocą 250 KM i maksymalnym momentem obrotowym 340 Nm.

Po przełączeniu na "Sport" moc rośnie do 265 Km, a maksymalny moment do 360 Nm. Dezaktywują się systemy Stop&Start i nagłego hamowania, ESC zmienia ustawienie na tryb sportowy.

Renault sprzedało już 15 000 egzemplarzy Megane RS trzeciej generacji.

  • JANTE BLACK STEEV DIAMANTEE
  • JANTE BLACK STEEV DIAMANTEE
  • JANTE BLACK STEEV DIAMANTEE
  • JANTE BLACK STEEV DIAMANTEE
  • Obraz
[1/5] JANTE BLACK STEEV DIAMANTEE Źródło zdjęć: |

Źródło: Renault

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej