Peugeot nie wróci do USA. Stellantis woli skupić się na Alfie Romeo

Liczne zapowiedzi, plany i obietnice właśnie legły w gruzach. Peugeot, który oficjalnie opuścił USA w 1991 roku, po 3 dekadach przerwy miał wrócić za ocean. Tak się jednak nie stanie. Władze koncernu Stellantis wolą skupić się na Alfie Romeo, która bardziej potrzebuje pomocy.

508 to model, który wyróżniałby się na amerykańskich drogach.508 to model, który wyróżniałby się na amerykańskich drogach.
Źródło zdjęć: © fot. Mateusz Lubczański
Aleksander Ruciński

Jeśli są w USA fani francuskiej motoryzacji, którzy niecierpliwie liczyli na powrót Peugeota, mam dla nich złą wiadomość - wbrew wcześniejszym zapowiedziom firma nie wznowi swojej działalności w Ameryce. To pewna informacja, którą ujawnił Larry Dominique cytowany przez portal Automotive News Europe.

Dominique został niedawno mianowany szefem marki Alfa Romeo na rynek amerykański. Wcześniej koordynował natomiast ewentualny powrót Peugeota do USA. "Nowa strategia Stellantis zakłada wzmocnienie pozycji marek, które już istnieją na rynku amerykańskim" - możemy przeczytać na łamach Automotive News Europe.

Zmianę decyzji łatwo zrozumieć. Peugeot rozważał powrót od USA, by rozszerzyć wpływy koncernu PSA o Amerykę Północną. Po połączeniu z FCA i utworzeniu koncernu Stellantis taki krok zdaje się jednak nie mieć większego sensu, gdyż FCA posiada już wystarczająco bogatą reprezentację w USA. Co więcej, są marki, jak Alfa Romeo, które nie radzą tam sobie najlepiej. Skierowanie środków na pomoc Alfie jest więc zrozumiałe.

Na razie trudno powiedzieć, czym będzie charakteryzować się taka strategia, ani jakie będą jej skutki. Pewnym jest jednak, że Alfa Romeo potrzebuje hitu, i to nie tylko w USA, gdyż - przynajmniej pod względem sprzedaży - jest cieniem dawnej potęgi.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
Test: Ineos Grenadier – jeszcze lepszy i do tego tańszy
Test: Ineos Grenadier – jeszcze lepszy i do tego tańszy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny