Peugeot ma nowe logo. Z całego lwa została tylko głowa

Elektryfikacja, powrót do Le Mans i aspiracje do wyższych segmentów rynku. Peugeot przechodzi właśnie okres dużych zmian. By odpowiednio je podkreślić, Francuzi postawili na (nie do końca) nowe logo. To niemała rewolucja, gdyż charakterystyczny lew, całkowicie stracił tułów.

Francuzi całkowicie zmienili swoją szatę graficzną.Francuzi całkowicie zmienili swoją szatę graficzną.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / Peugeot
Aleksander Ruciński

Została tylko głowa z imponującą grzywą zamknięta w trójkątnej tarczy. Stonowana kolorystyka jest może nieco smutna, ale z pewnością elegancka i uniwersalna. Przy okazji zmieniono też font - na prostszy i bardziej czytelny. Co ciekawe, to już jedenaste wcielenie firmowych oznaczeń w całej historii Peugeota.

Warto jednak odnotować, że to, co widzicie na zdjęciach ma swoje początki w latach 60. Właśnie wtedy Francuzi przedstawili czarną tarczę ze złotą głową lwa. Ponad pół wieku później nieco ją wygładzili, popracowali nad kolorystyką i voilà.

Przy okazji premiery znaku towarowego Francuzi przedstawili również wizualizacje przyszłych salonów.

Wszystko wskazuje, że Peugeot oficjalnie żegna się z błyszczącym srebrem i granatem, po którym łatwo było rozpoznać placówki tej marki. Teraz będą one matowo-czarne lub matowo-niebieskie i zdecydowanie minimalistyczne.

Minimalizm to zresztą filozofia, która ostatnio przyświeca wielu producentom. Warto wspomnieć, że niedawno swoje znaki uprościł również Volkswagen, jak i BMW, co miało stanowić odpowiedź na wymogi cyfrowego świata. Obecnie większość materiałów marketingowych przeglądamy na ekranach - czytelność i kontrast są więc ważne, jak nigdy dotąd.

Peugeot (2021)
Peugeot (2021) © mat. prasowe / Peugeot

Pierwszym modelem, który zostanie ubrany w nowe logo, będzie nadchodząca, kolejna generacja kompaktowego 308. Zgodnie z zapowiedzią producenta poznamy ją już 18 marca 2021 roku. Wówczas przekonamy się, jak nowy lew prezentuje się na aucie.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
Test: Ineos Grenadier – jeszcze lepszy i do tego tańszy
Test: Ineos Grenadier – jeszcze lepszy i do tego tańszy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny