WAŻNE
TERAZ

Będzie rozmowa Trump-Nawrocki. Biały Dom zabiera głos

Peugeot e-Legend zachwycił wszystkich. Jest szansa, że auto trafi do produkcji

Tytuł najbardziej porywającego konceptu 2018 roku może w tym roku powędrować do Francji. Peugeot e-Legend pojawił się nagle i narobił sporo zamieszania. Na tyle, że pojawiła się petycja o wprowadzeniu auta do produkcji. Prezes marki nie mówi nie, ale stawia jeden warunek.

Obraz
Michał Zieliński

Elektryczny koncept e-Legend był jedną z gwiazd na stoisku Peugeota podczas tegorocznego salonu samochodowego w Paryżu, ale zobaczyliśmy go nieco wcześniej. Nie trzeba długo szukać by wiedzieć, skąd Francuzi czerpali inspirację. Od razu widać linie klasycznego 504 Coupé, ale narysowane w nowoczesny sposób. Pojawiło się też nowe logo.

Bardziej imponujące od wyglądu jest to, co napędza e-Legend. Zespół silników elektrycznych osiąga moc 456 KM i 800 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Osiągi? Auto rozpędza się do setki w czasie krótszym niż 4 s, a prędkość maksymalna to 220 km/h. Do tego na pełnych akumulatorach przejedzie 600 km, a 25 minut ładowania indukcyjnego (tak!) pozwala na pokonanie 500 km.

Niestety to tylko koncept. Przynajmniej póki co, bo na serwisie change.org pojawiła się petycja do Peugeota, by samochód trafił do produkcji. Autorzy ustawili sobie za cel zebranie 25 000 podpisów i po tygodniu mają już 67 proc. chętnych. Jedną z osób, do których dotarła petycja jest Jean-Philippe Imparato, szef Peugeota. "Jeśli dojdziemy do 500 000, możemy faktycznie musieć to rozważyć" skomentował na Twitterze.

Cała sytuacja to jednak kolejny dowód, że o innych samochodach marzymy, a inne kupujemy. Dwudrzwiowe coupé raczej nie cieszyłoby popularnością w świecie, gdzie coraz więcej osób stawia praktyczność nad stylem. Z tego powodu Peugeot od razu odrzucił taki rodzaj nadwozia w przypadku 508. Lecz kto wie, może pod petycją podpisze się pół miliona osób i faktycznie projekt e-Legend doczeka się wersji produkcyjnej. Chyba nikt by się nie obraził.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km