Peugeot 9X8 zaliczył pierwszy wyścig WEC. Poszło całkiem nieźle

Wielki powrót Peugeota do wyścigów World Endurance Championship oficjalnie stał się rzeczywistością. W drugi weekend lipca francuski zespół wystartował w sześciogodzinnych zawodach na torze Monza. Udało się zająć czwarte miejsce w swojej klasie.

Peugeot 9X8 w końcu w swoim żywiolePeugeot 9X8 w końcu w swoim żywiole
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / Peugeot
Aleksander Ruciński

Fani wyścigów WEC i Peugeota w końcu mieli okazję do zobaczenia bolidu 9X8 w akcji. Dwa egzemplarze stawiły się na torze Monza. Niestety tylko jeden z nich bezproblemowo pokonał 169 okrążeń. Drugi odpadł z powodu problemów technicznych.

Na szczęście rezultat, jaki udało się uzyskać, można uznać za satysfakcjonujący. Peugeot, za kierownicą którego zasiedli Loic Duval, Gustavo Menezes i James Rossiter, zajął czwartą lokatę w klasie Hypercar - tuż za zwycięskim alpine i dwiema toyotami.

W planach są już kolejne starty przygotowujące do przyszłorocznego, pełnego sezonu WEC, wliczając w to oczywiście kultowy, 24-godzinny wyścig Le Mans. Francuzi mają z nim sporo dobrych wspomnień - między innymi zwycięstwo modelu 905 we wczesnych latach 90. i 908 już w XXI wieku.

Ich najnowszy następca, 9X8 nie tylko wygląda świetnie, ale i wydaje się być skuteczny na torze. To zasługa dopracowanej aerodynamiki (nietypowej, bo bez klasycznego tylnego skrzydła) oraz mocnego napędu opartego na połączeniu 2,6-litrowego, podwójnie doładowanego V6, generującego ponad 670 KM z dodatkową jednostką elektryczną o mocy 286 KM.

Nie pozostaje nic innego, jak cierpliwe czekać na kolejne starty, pozwalające dokładniej ocenić szanse Peugeota w przyszłorocznym sezonie WEC.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam