Peugeot 508 - lew zaryczy wiosną

Na rynek wchodzi Peugeot 508. Model będzie produkowany we Francji dla rynku europejskiego, a następnie w Chinach, dla największego rynku na świecie.

Peugeot 508Peugeot 508
Piotr Wielgus

Wraz z modelem 508 Peugeot na nowo potwierdza swoją obecność i ambicje na jednym ze swoich historycznych obszarów, czyli w segmencie dużych sedanów. Model dostępny jest w dwóch wersjach nadwozia: sedan (o długości 4,79 m) oraz SW (4,81 m).

Sylwetka auta jest wyważona i nowoczesna. Przednia część nadwozia 508 odzwierciedla najnowszy kierunek stylistyczny Peugeota, którego założenia po raz pierwszy zaprezentowano na przykładzie koncepcyjnego modelu SR1. Uwagę przykuwają tu przede wszystkim elementy osłony chłodnicy, robiące wrażenie unoszących się oraz reflektory o wyraźnie zaznaczonych konturach, podobnie jak pas świateł LED. Z tyłu w sedanie również znajdują się diody LED.  Tylne reflektory modelu SW otrzymały natomiast czerwoną obwódkę, która rozświetla się po włączeniu świateł.

Peugeot 508 SW
Peugeot 508 SW

Prosty i elegancki styl deski rozdzielczej, użyte materiały, pieczołowite wykończenie, trwałość elementów oraz zastosowane technologie (m.in kolorowy wyświetlacz „Head-Up”, czterostrefowa klimatyzacja, „bezkluczykowy” dostęp do pojazdu i rozruch silnika) – wszystko to pomaga stworzyć ekskluzywną atmosferę we wnętrzu. W wersji SW zastosowano szklany dach o powierzchni 1,62 m2.

Peugeot 508
Peugeot 508

Bagażnik ma pojemność 545 litrów w wersji sedan i 660 litrów w SW. Po złożeniu tylnych siedzeń (składają się jednym prostym ruchem) i uzyskaniu płaskiej podłogi, pojemność wzrasta do 1 581 litrów w przypadku sedana i 1 865 litrów w przypadku modelu SW.

Pod maską montowane są silniki o mocy od 112 do 204 KM. Każdy z nich należy do czołówki w swoim segmencie pod względem zarówno zużycia paliwa oraz osiągów, jak i dbałości o środowisko. W przyszłości pojawi się również wersja z technologią HYbrid4, oferująca silnik o mocy 200 KM i napęd na 4 koła, przy emisji CO2 wynoszącej jedynie 99 g/km. W momencie debiutu rynkowego pojawi się nowa jednostka 2,2-litra HDi FAP 204 KM.

Peugeot 508 SW
Peugeot 508 SW

508 będzie dostępny z dwoma typami zawieszenia: z nowymi kolumnami McPhersona z przodu w większości wersji 508 oraz z podwójnymi wahaczami z przodu w odmianie GT, dostosowaną do osiągów silnika 2,2-litra HDi FAP o mocy 204 KM. W salonach nowy flagowy model Peugeota pojawi się wiosną.

Peugeot zaoferuje klientom dwie odmiany benzynowe: 1.6 VTi (120 KM, 160 Nm) i 1.6 THP (156 KM, 240 Nm) oraz Diesle: 1.6 e-HDi (112 KM, 270 Nm), 1.6 HDi (112 KM, 240 Nm), 2.0 HDi (140 KM, 320 Nm), 2.0 HDi (163 KM, 340 Nm) oraz 2.2 HDi (204 KM, 450 Nm). Najtańszy model z silnikiem benzynowym 1,6-litrowym kosztuje 75 800 zł (sedan) oraz 78 800 zł (SW). Najdroższa w gamie jest odmiana z 2,2-litrowym dieslem o mocy 204 KM, która wyceniono na: 134 000 zł (sedan) oraz 139 000 zł (SW). 508 będzie w czterech wersjach wyposażeniowych: Access, Active, Allure oraz GT .

Źródło: Peugeot

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik