Peugeot 308 R HYbrid - 500 KM i 4 sekundy do setki!

Peugeot przedstawił koncepcyjną hybrydę, która może stawać w szranki z supersamochodami.

Obraz
Mariusz Zmysłowski

Peugeot 308 R HYbrid jest hybrydą typu plug-in. Na jego układ napędowy składa się między innymi silnik benzynowy o pojemności 1,6 l. 4-cylindrowiec rozwija tutaj 270 KM. Wspomagają go dwa motory elektryczne, każdy dysponujący 115 KM. Co ciekawe, tylko z jednego z nich moc trafia prosto na koła. Napędza on wyłącznie tylną oś. Według informacji dostarczonych przez Peugeota, drugi silnik elektryczny przekazuje moment obrotowy przez przekładnię 6-biegową.

Łączna moc maksymalna tej hybrydy wynosi 500 KM. Pozwala ona rozpędzić 308 R HYbrid do 100 km/h w 4 sekundy. Sportowy hatchback z Francji jest w stanie pokonać 1000 m ze startu zatrzymanego w 22 sekundy. Prędkość maksymalną ograniczono elektronicznie do 250 km/h. Jednocześnie ponieważ jest to hybryda, emisja CO2 jest na niezwykle niskim poziomie - wynosi jedynie 70 g/km.

Obraz

Od zewnątrz 308 R HYbrid wyraźnie różni się nie tylko od cywilnej 308, ale także od 308 R, który wciąż czeka na swoją wersję produkcyjną. Na przednim pasie pojawiły się wielkie, siedmiokątne wloty powietrza z aluminiowymi obramowaniami. Wielkie otwory w podobnym kształcie znalazły się także z tyłu 308 R HYbrid. Tutaj jednak nie pasują już tak dobrze jak z przodu.

Peugeot pokrył swoją nową 308 dwukolorowym schematem kolorystycznym, podobnym do tego, który znamy już z 308 R i który bardzo przypadł do gustu stylistom Volkswagena.

Peugeot 308 R HYbrid będzie miał swoją premierę w trakcie targów samochodowych w Szanghaju. Prawdopodobnie nie będzie on jedyną mocną nowością Francuzów na tych targach. Na jednej z wizualizacji związanych z informacją prasową na temat hybrydowego 308 R w tle widać auto, które wygląda jak cywilna wersja 2008 DKR przybrana w pakiet dodatków bliźniaczy z 308 R HYbrid.

Peugeot 308 R HYbrid - galeria zdjęć

  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/6] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.