Peugeot 208 R5 pod nową klasę rajdową [Paryż 2012]

Niedawno swoją oficjalną prezentację miał Peugeot 208 R2, jednak z najnowszych doniesień wynika, że Peugeot nie powiedział jeszcze ostatniego słowa w rajdach.

Obraz
Rafał Warecki

Niedawno swoją oficjalną prezentację miał Peugeot 208 R2, jednak z najnowszych doniesień wynika, że Peugeot nie powiedział jeszcze ostatniego słowa w rajdach.

Na nadchodzących targach w Paryżu Peugeot zaprezentuje kolejną rajdową odmianę 208 R5, która wjedzie na rajdowe - asfaltowe i szutrowe - szlaki w połowie przyszłego roku (homologacja na klasę R5 rusza w kwietniu). Na razie poskąpiono informacji, ale wiadomo, że samochód ma być napędzany czterocylindrowym, turbodoładowanym silnikiem THP pojemności 1,6 l, mocy ponad 280 KM (przy 6000 obr./min.) i momencie obrotowym 400 Nm (przy 2500 obr./min.) przekazywanym przez pięciobiegową przekładnię sekwencyjną i osiowe mechanizmy różnicowe o ograniczonym poślizgu na wszystkie cztery koła. Samochód nie będzie miał centralnego dyferencjału.

Wizualnie oczywiście będzie rzucać się w oczy odpowiedni pakiet ospoilerowania czy zmodyfikowane, szersze nadkola skrywające odpowiednio dostosowany na potrzeby nowej klasy R5 układ zawieszenia i 18-calowe obręcze. Całość musi przekroczyć masę własną na poziomie 1200 kg.

Samochód na rajdowych trasach ma zastąpić model 207 Super 2000 i będzie startował między innymi w Intercontinental Rally Challenge, European Rally Championship czy Mistrzostwach Narodowych.

[aktualizacja 28 września]

Obraz

Dodano do galerii zdjęć Peugeota 208 R5 z targów w Paryżu.

  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/16] Źródło zdjęć: |

Źródło: Peugeot

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Ukradł "blachy" na złość. Teraz grozi mu 5 lat więzienia
Ukradł "blachy" na złość. Teraz grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"