Peugeot 208 Proto Pawła Dytko - testy na szutrze [wideo]

Stajnia Dytko Sport założona przez Pawła Dytko zbudowała kolejne po VW Polo Proto prototypowe auto rajdowe - tym razem jest to Peugeot 208 Proto. Wczoraj odbyły się pierwsze testy samochodu. Mamy dla was garść informacji i bogatą galerię.

Peugeot 208 ProtoPeugeot 208 Proto
Marcin Łobodziński

Stajnia Dytko Sport założona przez Pawła Dytko zbudowała kolejne po VW Polo Proto prototypowe auto rajdowe - tym razem jest to Peugeot 208 Proto. Wczoraj odbyły się pierwsze testy samochodu. Mamy dla was garść informacji i bogatą galerię.

Prace nad kolejnym, rajdowym prototypem trwały od połowy listopada, kiedy to przywieziono z Francji zamówioną karoserię. Paweł Dytko i jego mechanicy bazowali na doświadczeniach zdobytych przy budowie poprzednich konstrukcji o nazwie VW Polo Proto i VW Polo Proto Racing. Jedno z tych aut zostało sprzedane do Hiszpanii, gdzie z powodzeniem jeździło w tamtejszych, asfaltowych mistrzostwach dopuszczających tego typu konstrukcje. Jeździł nim Eugenio Mantecon.

Wczorajsze testy odbyły się na autodromie Rakietowa we Wrocławiu i prowadził go szef stajni - Paweł Dytko. Samochód miał być testowany na zawieszeniu szutrowym, ale nagła zmiana pogody pozwoliła na użycie asfaltowej specyfikacji. Paweł Dytko jest bardzo zadowolony z samochodu.

Pierwsze wrażenia są więcej niż dobre. Samochód został przygotowany według nowych rajdowych przepisów dla grupy Open, dzięki czemu mogliśmy zamontować w nim zwężkę turbiny o średnicy 34 mm. Dzięki temu moc jest wystarczająca, a przy niskiej wadze auta (około 1250 kg) wrażenia z jazdy i przyspieszenie były OK.

Paweł Dytko

Najnowsze dzieło Dytko Sport zostało przygotowane z myślą o nieco zmodyfikowanej na ten sezon klasie Open w Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Polski. W tej klasie będą mogły startować m. in. samochody prototypowe, takie jak auto Pawła Dytko i choć nie będą klasyfikowane w generalce rajdu to na pewno dodadzą kolorytu krajowym mistrzostwom. Nie będą również dzielone na klasy ze względu na pojemność silnika.

Auto bazuje na podzespołach Mitsubishi Lancera Evo X. Z japończyka pochodzi m. in. zawieszenie i kompletny układ napędowy 4x4 z silnikiem wyposażonym wg. regulaminu PZM w 34 milimetrową zwężkę. Kolumny zawieszenia to produkt firmy Proflex. W opcji jest sekwencyjna skrzynia biegów. Co ciekawe, samochód już jest wystawiony na sprzedaż. Cena? 49 000 euro.

Stajnia Dytko Sport niebawem przeprowadzi kolejną sesję testową, tym razem na odcinku ulicznym z dużą ilością zakrętów. Kto będzie jeździł nowym tworem Pawła Dytko? Na razie nie wiemy. Polo Proto spodobało się w Hiszpanii, może 208 przypadnie do gustu któremuś z polskich kierowców.

Które Proto Wam podoba się bardziej?

[aktualizacja 8 luty 2013]

Peugeot 208 Proto właśnie przejechał kolejne kilometry testowe, tym razem na szutrowej nawierzchni. Paweł Dytko, który prowadził auto podczas sesji zorganizowanej pod Nysą twierdzi, że prototyp jeździ stabilniej na tej właśnie nawierzchni i zamierza rozwijać go w tej specyfikacji.

DYTKO SPORT - PEUGEOT 208 PROTO - GRAVEL TESTS

* Podziękowania dla Macieja Niechwiadowicza za udostępnienie zdjęć.*

  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/31] Źródło zdjęć: |

Źródło: Dytko Sport

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Stellantis się wycofuje. Nie chce już samych elektryków
Stellantis się wycofuje. Nie chce już samych elektryków
Ukradł "blachy" na złość. Teraz grozi mu 5 lat więzienia
Ukradł "blachy" na złość. Teraz grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik