Peugeot 208 - pierwsze zdjęcia już są! [aktualizacja]

Według wcześniejszych informacji akcja Peugeota pod nazwą Re-Generacja, czyli oficjalna odsłona następcy 207, miała rozpocząć się jutro. Jednak już dzisiaj do Sieci wyciekły zdjęcia małego miejskiego 208. Przyjrzyjmy mu się bliżej.

2012-Peugeot-2082012-Peugeot-208
Bartosz Pokrzywiński

Według wcześniejszych informacji akcja Peugeota pod nazwą Re-Generacja, czyli oficjalna odsłona następcy 207, miała rozpocząć się jutro. Jednak już dzisiaj do Sieci wyciekły zdjęcia małego miejskiego 208. Przyjrzyjmy mu się bliżej.

Nowy Peugeot 208 zastąpi na rynku model 207, który jest z nami już od 2006 roku. Co ciekawe, w 2007 roku Peugeot sprzedał aż 437 144 egzemplarzy tego auta tylko w Europie, co uczyniło 207 najchętniej kupowanym samochodem na Starym Kontynencie.

208 ma rywalizować m.in. z Fiatem Grande Punto, Volkswagenem Polo oraz nową Toyotą Yaris. Stylistycznie bliżej mu chyba do Citroena C3, choć przysadzista linia nadwozia charakterystyczna dla 207 została zachowana. Widać to szczególnie po przetłoczeniu na wysokości klamek tylnych drzwi, po kształcie przednich reflektorów i ich położeniu względem grilla.

2012-Peugeot-208
2012-Peugeot-208

W porównaniu z poprzednim modelem auto jest krótsze o 70 mm i mierzy 3975 mm. Wiadomo też, że 208 waży aż 110 kg od 207 - to naprawdę spore osiągnięcie dla Peugeota.

Nowy 208 będzie dostępny w Europie w okresie wakacji 2012 roku z 2 silnikami benzynowymi i aż 5 o zapłonie samoczynnym, z których dwa, o pojemnościach 1,0 oraz 1,2 l, będą trzycylindrowcami. Najbardziej ekonomiczna wersja małego mieszczucha ma spalać 4,3 l oleju napędowego na 100 km oraz emitować 99 g CO2 na każdy przejechany kilometr.

[aktualizacja 2 listopada]

Peugeot oficjalnie potwierdził te informacje w oficjalnym komunikacie prasowym oraz dodał kilka innych ciekawostek. Obniżenie masy auta faktycznie było tym, na co francuski producent zwrócił szczególną uwagę, bowiem w najlżejszej wersji 208 ma ważyć zaledwie 975 kg. Maksymalna różnica masy w stosunku do poprzednika wyniesie 173 kg.

Pomimo tego, że nadwozie skróciło się o 7 cm oraz obniżyło o 1 cm, nowy 208 ma o 5 cm więcej miejsca pomiędzy przednimi, a tylnymi fotelami, z czego ucieszą się pasażerowie tylnej kanapy.

Z wcześniej wspomnianych pięciu jednostek diesla, cztery będą wyposażone w system start&stop, również dzięki temu emisja dwutlenku węgla ma kształtować się na poziomie od 87 do 99 g/km, a średnio jednostki te zadowolą się średnio 3,4 l oleju napędowego na 100 km.

Źródło: Carscoop

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.