Peugeot 208 GTi z silnikiem o mocy 270 KM?

Wprowadzając na rynek tę generację auta segmentu B, Peugeot postanowił bardziej skoncentrować swoje siły na stworzeniu hot wersji małego autka. Udało się i nowy 208 GTi jest naprawdę fajnym hot hatchem. Francuzi szykują jednak coś więcej.

Obraz
Bartosz Pokrzywiński

Wprowadzając na rynek tę generację auta segmentu B, Peugeot postanowił bardziej skoncentrować swoje siły na stworzeniu hot wersji małego autka. Udało się i nowy 208 GTi jest naprawdę fajnym hot hatchem. Francuzi szykują jednak coś więcej.

Jakiś czas temu mówiono, że auta z napędem tylko i wyłącznie na przednią oś nie powinny dysponować mocą większą niż 200 KM. Miało to związek z trakcją, gdyż każde wciśnięcie pedału gazu przekładało się na wariacje kierownicą oraz buksowanie kół. Technologia poszła do przodu i teraz nikt nic już sobie nie robi z tej liczby.

Podobnego zdania jest Peugeot. Odkąd Renault zaczęło robić super wersje super autek, czyli np. odmiany Gordini, Peugeot także zainteresował się tym tematem. Obecnie Peugeot 208 GTi napędzany jest turbodoładowanym silnikiem 1,6 o mocy 200 KM.

Obraz

Istnieją jednak informacje, że Peugeot może wypuścić na rynek mocniejsze wersje małego hot hatcha. Podobno moc miałaby wzrosnąć o około 20-30% i zbliżyć się do 270 KM. Jeśli takie auto wyjdzie na rynek, a zdaniem informatorów jest na to spora szansa, francuski producent wypuści go jedynie w ściśle limitowanej liczbie egzemplarzy.

Jeśli dobrze mi się wydaje, gdyby Peugeot 208 GTi w tej hardkorowej wersji miał nawet 260 KM, byłoby to chyba najmocniejszy hatchback segmentu B. Do tej pory tytuł ten należy chyba do Clio V6 z centralnie umieszczonym silnikiem o pojemności 2,9 l produkującym 255 KM i 300 Nm momentu obrotowego.

Źródło: Carscoops

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Ukradł "blachy" na złość. Teraz grozi mu 5 lat więzienia
Ukradł "blachy" na złość. Teraz grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"