Peugeot 208 GTI dostał zielone światło

Na tegorocznym salonie samochodowym w Genewie zadebiutował koncepcyjny Peugeot 208 GTI. Francuski producent właśnie oficjalnie potwierdził, że na salonie samochodowym w Paryżu zadebiutuje produkcyjna wersja tego modelu, a już w przyszłym roku Peugeot 208 GTI pojawi się na rynku.

Peugeot 208 GTI ConceptPeugeot 208 GTI Concept
Arkadiusz Gabrysiak

Na tegorocznym salonie samochodowym w Genewie zadebiutował koncepcyjny Peugeot 208 GTI. Francuski producent właśnie oficjalnie potwierdził, że na salonie samochodowym w Paryżu zadebiutuje produkcyjna wersja tego modelu, a już w przyszłym roku Peugeot 208 GTI pojawi się na rynku.

Jak zapewnia producent, wersja produkcyjna będzie bardzo zbliżona do zaprezentowanego w Genewie konceptu. Możemy więc spodziewać się zmodyfikowanych i bardziej zadziornych zderzaków, progów, obniżonego zawieszenia oraz bardziej rasowego wydechu.

Pod maską znajdzie się najprawdopodobniej 1,6-litrowa, turbodoładowana jednostka benzynowa znana z najmocniejszej odmiany Peugeota RCZ, gdzie generuje 200 KM i 275 Nm momentu obrotowego. Dzięki temu przyspieszenie do pierwszych 100 km/h powinno trwać niecałe 7 sekund.

Peugeot 208 GTI Concept
Peugeot 208 GTI Concept

Wedle zapewnień francuskiego producenta, we wnętrzu użyto materiałów wysokiej jakości, a jeżeli będzie ono zbliżone do tego z konceptu, to zapowiada się ciekawie. Peugeot twierdzi, że w przypadku 208 GTI chce postawić głównie na codzienną użyteczność samochodu z nutką emocji, a nie skupiać się na super sportowych nastawach układów pojazdu.

Co ciekawe, w niedalekiej przyszłości Peugeot planuje wprowadzić także do oferty model 208 XY, który także zadebiutował w Genewie. Jego cechą szczególną był specjalny lakier o nazwie Pulsion, który zmienia barwę w zależności od odległości oraz kąta patrzenia na samochód. Efekt udało się uzyskać przy użyciu aż 16 warstw lakieru.

Źródło: Autocar

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.