Peugeot 205 GTI zbyt oklepany? Wyróżnij się, kupując jego opancerzoną wersją

Za praojca hothatchy uważa się Volkswagena Golfa, ale to Peugeot 205 GTI pozostaje marzeniem dla wielu fanów samochodów. Na sprzedaż trafiła jedyna taka wersja francuskiego wozu – nie dość, że w idealnym stanie, to auto jest opancerzone.

205 GTI miał pod maską 1,9-litrowy silnik.205 GTI miał pod maską 1,9-litrowy silnik.
Źródło zdjęć: © Fot. Art & Revs
Michał Zieliński

Z zewnątrz wygląda jak każdy inny czarny 205 GTI. Małe, proste nadwozie ozdobiono subtelnymi akcenty zdradzającymi sportowy charakter modelu. Ma standardowe felgi i – na pierwszy rzut oka – jedyne, czym może wyróżnić się wśród innych egzemplarzy, są przyciemnione szyby z tyłu. Ale tak naprawdę to 205 GTI, jak żaden inny.

Obraz
© Fot. Art & Revs

Przyglądając się uważnie, można zauważyć wzmocnione hamulce i zawieszenie. To nie fanaberia, a konieczność. Mały Peugeot waży 1400 kg, zamiast wyjściowych 875 kg – wszystko przez opancerzenie. Samochód został rozebrany, by mógł otrzymać grubsze panele metalowe i szyby. W efekcie odpowiedzialna za przeróbkę firma Labbé nadała małemu peugeotowi opancerzenie poziomu drugiego.

Obraz
© Fot. Art & Revs

Przy okazji zabrali się też za modyfikację wnętrza. Zainstalowali klimatyzację i wspomaganie kierownicy, a fotele obili skórą. Tak przygotowanym samochodem przez kilka lat jeździł na co dzień jego pierwszy właściciel, Bernard Arnault. Francuski biznesmen jest prezesem koncernu LVMH, odpowiedzialnego za produkcję dóbr luksusowych, takich jak wódka Belweder, zegarki TAG Heuer, czy odzież Louis Vuitton.

Obraz
© Fot. Art & Revs

Arnault szukał samochodu, który mógłby samodzielnie prowadzić bez zwracania na siebie uwagę i w 1990 roku wybór padł na 205 GTI. Potem wóz wylądował w jego kolekcji, a w 2009 roku odsprzedał go. Podobno mimo zwiększonej wagi, ciągle prowadzi się jak marzenie. Na liczniku ma 14 700 km, a cena wynosi 37 500 euro (ok. 156 tys. zł).

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej