Peter Schreyer pierwszym zagranicznym prezydentem marki Kia

Peter Schreyer - zapewne większość fanów motoryzacji wie kto to jest. Człowiek ten w 2006 roku opuścił koncern Volkswagena i został szefem stylistów marki Kia. Od tego momentu pojazdy tego koreańskiego producenta stawały się coraz lepsze i wyglądały coraz lepiej. W dużej części to design nowych modeli Kii odpowiada za sukces tej marki. Szefostwo koreańskiego producenta doceniło wkład Petera w rozwój przedsiębiorstwa, a rezultatem jest awans Petera Schreyera na stanowisko dyrektorskie.

Obraz
Arkadiusz Gabrysiak

Peter Schreyer - zapewne większość fanów motoryzacji wie kto to jest. Człowiek ten w 2006 roku opuścił koncern Volkswagena i został szefem stylistów marki Kia. Od tego momentu pojazdy tego koreańskiego producenta stawały się coraz lepsze i wyglądały coraz lepiej. W dużej części to design nowych modeli Kii odpowiada za sukces tej marki. Szefostwo koreańskiego producenta doceniło wkład Petera w rozwój przedsiębiorstwa, a rezultatem jest awans Petera Schreyera na stanowisko dyrektorskie.

I to nie byle jakie, gdyż Schreyer tym samym stał się jedną z trzech najważniejszych postaci w firmie i pierwszym człowiekiem z zagranicy, który piastuje urząd prezydenta koreańskiej marki Kia. Wielka trójka wygląda teraz następująco: główny dowodzący - Chung Mong Koo, jego syn - Chung Eui Sun i Peter Schreyer. Peter nie zamierza jednak spocząć na laurach, gdyż dalej będzie szefem projektantów Kii.

Przypomnijmy, że Peter Schreyer opuścił koncern Volkswagena w roku 2006, a jego dziełami dla VW AG są między innymi: pierwsza generacja Audi TT i Volkswagen New Beetle. W 2006 roku przygoda Petera z grupą VW AG się skończyła, co wyszło na dobre marce Kia, a sam Schreyer stał się postacią rozpoznawalną w motoryzacyjnym świecie. W jednym z niedawnych wywiadów sam Ferdinand Piech stwierdził, że w 2006 roku koncern VW AG powinien zatrzymać Schreyera i błędem była zgoda na jego odejście z firmy.

Źródło: CarscoopAutoevolution

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam