Pechowy słup telefoniczny na rajdzie [wideo]

Rajdy samochodowe to chyba najtrudniejszy sport motorowy na świecie. Wyścigi torowe, Formuła 1 czy drift, są w pewnym stopniu rutynowe, wprawdzie nie zawsze da się przewidzieć zachowania auta, ale znana jest przynajmniej trasa przejazdu. W rajdach trasę wyznacza organizator, który nie zawsze jest nieomylny.

Obraz
Bartosz Pokrzywiński

Rajdy samochodowe to chyba najtrudniejszy sport motorowy na świecie. Wyścigi torowe, Formuła 1 czy drift, są w pewnym stopniu rutynowe, wprawdzie nie zawsze da się przewidzieć zachowania auta, ale znana jest przynajmniej trasa przejazdu. W rajdach trasę wyznacza organizator, który nie zawsze jest nieomylny.

Żeby dany odcinek drogi mógł zostać wyznaczony jako rajdowy oes, musi spełniać kilka wymagań, uzależnionych od stopnia trudności rajdu. Jasne jest, że trasa wyznaczona przez lokalny automobilklub na rajd dla amatorów nie będzie tak trudna jak trasa Rajdu Korsyki, która w części prowadzi wąskimi drogami, wokół których zamiast poboczy jest przepaść.

Organizator rajdów dla amatorów musi wybrać takie odcinki, które mają jak najmniej dziur i jak najwięcej poboczy czy pól, najlepiej byłoby również, gdyby przy drodze nie stały żadne "twarde" przeszkody.

Krótki Rajd Staden jest co roku organizowany przez belgijski Automobileclub Staden. W tym roku impreza rozgrywała się w dniach 14-15 sierpnia. Nie były to jednak słoneczne dni, w rejonie rajdowych odcinków padał deszcz przez co nawierzchnia była śliska i brudna, co dodatkowo utrudniało zadanie kierowcom. Na jednym z odcinków specjalnych po zewnętrznej stronie zakrętu stał słup telefoniczny, który jak się później okazało stał się głównym bohaterem rajdu.

Czy w tym przypadku jakąkolwiek winę ponosi organizator? Czy w rajdach samochodowych można w ogóle mówić o "winie"?

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa